۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۵۰۱
آیت الله ممدوحی:

زبان طلبه رفتار و کردار اوست / طلاب خواهر بهترین مروجان حجاب و عفاف هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب خواهر با تحصیل و تهذیب خود در جهت اصلاح حجاب و عفاف جامعه گام بر دارند و با ارتباط‌گیری با دانش‌آموزان و دانشجویان دختر آنها را با تهاجم فرهنگی دشمنان و آثار مخرب بدحجابی و بی‌بند و باری آشنا کنند.
آيت الله ممدوحي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن ممدوحی، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه صبح امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب خواهر ورودی سال 90 ـ 91 که به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم در حسینیه شهدا برگزار شد، به اهمیت مسؤولیت خطیر طلبگی اشاره کرد و عنوان داشت: خداوند از میان بندگان برای خود عده‌ای را به طور ویژه انتخاب می‌کند، طلبه شدن یک نوع انتخاب خدا در میان مردم است. قدر این نعمت را بدانید که شما از یاران ویژه پیامبر اکرم(ص) هستید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وظایف طلاب علوم دینی را برشمرد و تصریح کرد: مبنای شما در حوزه، تحصیل، پیدایش کمالات نفسانی و ترویج احکام الهی است، کار شما در حوزه علمیه زنده نگه داشتن اسلام و خون شهیدان است.

آیت‌الله ممدوحی همچنین اضافه کرد: تحصیل و تهذیب شما در حوزه‌های علمیه و فرا گرفتن حدیث، قرآن و علوم الهی به اندازه‌ای قیمت دارد که در روایات آمده است؛ طلاب علوم دینی بر بال ملائکه قدم می‌گذارند و هیچ چیزی در عالم چنین خصوصیتی را ندارد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه به بیان راه‌های قدردانی از این نعمت الهی پرداخت و اظهار داشت: با رعایت تقوای الهی و تحصیل پیگیر که دو بال رشد و حرکت هستند و با فقدان یکی از این دو حرکت در این مسیر دشوار است در آسمان فضیلت و معنویت گام بردارید.

آیت‌الله ممدوحی، با تاکید بر اینکه مردم بیشتر از آنکه حرف یک طلبه را قبول کنند اعمال او را مورد بررسی قرار می‌دهند، افزود: وقتی در یک محیط به عنوان طلبه معرفی شدید دیگر متعلق به خود نیستید و باید طوری رفتار کنید که عمل شما قبل از حرف شما بر مردم تاثیر گذار باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد مروّج دین و شاگرد حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) باشد باید طوری عمل کند که مردم توجه به دین و آموزه‌های دینی پیدا کنند، و قبل از موعظه مردم، خود به آن عمل کرده باشد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، نخستین و مهمترین شرط تقوا را دوری از معصیت خواند و خاطرنشان کرد: معصیت انسان را از خدا دور می‌کند و مانند وزنه‌ای بزرگ که بر دوش انسان قرار دارد او را از حرکت به سوی معارف الهی و توجه به خدا باز می‌دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، توجه و حضور قلب در نماز را موجب ارتقا و رشد معنوی انسان دانست و ابراز داشت: ویژگی نماز مقبول، محبت خدا و دوری از شیطان و القائات او است و این امر با مراقبت بر اعمال روزانه به ویژه از چشم و زبان میسر خواهد شد.

آیت‌الله ممدوحی در پایان تصیح کرد: طلاب خواهر با تحصیل و تهذیب خود در جهت اصلاح حجاب و عفاف جامعه گام بردارند و با ارتباط برقرار کردن با دانش‌‌آموزان و دانشجویان، آنها را با تهاجم فرهنگی دشمنان و آثار مخرب بد حجابی و بی بند و باری آشنا کنند./927/پ202/ع

ارسال نظرات