۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۲۱۵
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب:

خروج ذلت بار از منطقه سرنوشت محتوم امریکاست

خبرگزاری رسا ـ سردار رحیم صفوی با اشاره به عقب نشینی نیروهای امریکا از عراق تأکید کرد: در آینده نزدیک، شاهد خروج ذلت بار امریکا از تمام منطقه خواهیم بود، این سرنوشت محتوم امریکاست چرا که امنیت منطقه را در آینده ملت ها و دولت های برخاسته از اراده ملت ها حفظ خواهند کرد.
رزمايش بسيج طلاب رزمايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار سیدیحیی رحیم صفوی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، صبح امروز در رزمایش بزرگ 50 هزار نفری بسیجیان مشهد، فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سازمان بسیج مستضعفان را بیانگر دوراندیشی و آینده نگری ایشان نسبت به حوادث و رخدادهای فراروی انقلاب در ایران و جهان دانست و گفت: در حقیقت، دید الهی امام، بسیج را به عنوان یک الگوی مقاومت و پیروزی آفرین و مدیریت حوادث آینده، پایه ریزی کرد.

وی، تجمع نمادین بسیجیان را نمونه ای از اقتدار و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: بسیج، ظرفیت پایان ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران در برابر توطئه های داخلی و خارجی است و بزرگ ترین سرمایه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی و استراتژیک نظام برای حل سخت ترین مشکلات و پاسخ به نیازهای کشور است.

سردار رحیم صفوی، بسیج را نماد شایستگی ها و ارزش های جاودانه ملت ایران برای تحقق افق های چشم انداز بیست ساله ایران معرفی و تصریح کرد: بسیج میلیونی مردم، یک الگوی مناسب برای جریان بیداری اسلامی ملت های به پا خواسته است؛ الگویی که امام راحل(ره) به وسیله آن رژیم ستمشاهی را سرنگون کرد وهمین الگو اکنون در بیداری اسلامی با حضور میلیونی مردم بحرین، تونس، یمن و .... در جریان است تا حاکمان فاسد و وابسته به بیگانه این کشورها را نیز سرنگون و نظام های برخاسته از اراده ملت ها را جایگزین آن سازد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب همچنین در بخش دیگر سخنان خود، عقب نشینی نیروهای امریکایی از عراق و استقرار آن ها در افغانستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اوج گیری بیداری اسلامی، ادامه فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی علیه ایران وکشورهای حامی آن همچون سوریه وهمراهی کشورهای عرب و ترکیه با سیاست های امریکا را از موارد شرایط پیچیده سیاسی ـ امنیتی منطقه از شمال افریقا تا خاورمیانه و جنوب غرب آسیا عنوان کرد.

وی ابراز داشت: منطقه ما هم اکنون در دوران ناپایداری استراتژیک به سر می برد و در این شرایط حساس، جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای که در ثبات و امنیت و موازنه قدرت در خاورمیانه حرف آخر را می زند، باید این شرایط را کاملا تحت نظر داشته و ضمن حفظ آمادگی نظامی و دفاعی، خود را در بالاترین ظرفیت های انسجام و اتحاد ملی قرار دهد.

سردار رحیم صفوی ادامه داد: باید بتوانیم حوادث را پیش بینی، پیشگیری و مدیریت کرده و خود را برای مقابله با سناریوهای مختلف دشمن آماده کنیم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به شکست اهداف امریکا در عراق، مصر، افغانستان و آشفتگی اوضاع داخلی این کشور، گفت: هجمه رسانه ای غرب علیه ایران نشانه استیصال استکبار جهانی است. ملت های منطقه همانطور که امروز شاهد عقب نشینی امریکا از عراق هستند، در آینده نزدیک، شاهد خروج ذلت بار امریکا از افغانستان و منطقه خواهند بود.

وی تأکید کرد: این سرنوشت محتوم امریکاست چرا که امنیت منطقه را در آینده ملت ها و دولت های برخاسته از اراده ملت ها حفظ خواهند کرد.

سردار رحیم صفوی خاطرنشان کرد: دشمن بداند هرگونه تهدید نظامی علیه ایران با عملیات نظامی غیرقابل تصور همراه خواهد بود و پاسخ ما برای آغازگران جنگ پشیمان کننده و درهم کوبنده است. در صورت هرگونه توطئه نظامی و امنیتی علیه ایران، مدیریت صحنه نبرد با جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقتدرانه امام خامنه ای خواهد بود ./930/پ202/ج
ارسال نظرات