۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۴۳۱

برگزاری مجلس سوگواری شهادت امام سجاد در بیت آیت الله شبستری

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع) و سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) مجلس سوگواری و عزاداری در بیت آیت الله شبستری برگزار شد.
حجت الاسلام سيدرضي بلاغي، از وعاظ تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضی بلاغی، از وعاظ تبریز شب گذشته در مجلس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در بیت آیت الله شبستری برگزار شد، اظهار داشت: بی تفاوتی به وضعیت جامعه در شان شیعه حسینی نیست، چراکه اگر امام حسین(ع) نیز نسبت به وضع نامطلوب جامعه بی تقاوت نبود، اکنون اسلام حقیقی به دست ما نمی رسید.

وی با بیان اینکه شیعه مدیون نهضت تاریخی عاشوراست، خاطر نشان کرد: احترام و ادای دین به مجاهدت تاریخی امام حسین و 72 تن از یاران باوفایش، تنها با ادامه راه و اهداف نهضت عاشورا محقق خواهد شد.

حجت الاسلام بلاغی با بیان اینکه فراموشی فرائض دینی هدف اصلی یزیدیان زمان است، گفت: تعطیلی برخی از احکام الهی آرزوی دیرین دشمنان بوده است؛ امروز ضرورت و اهمیت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیش از هر زمان دیگری بایستی مورد توجه قرار گیرد.

این واعظ برجسته تبریز با بیان اینکه فتنه عاشورا در هر زمان به اشکال مختلف می تواند تکرار شود، تصریح کرد: اگر امام و ولی زمان خود را نشناسیم، بدون شک بار دیگر شاهد وقایعی تلخ در جامعه اسلامی خواهیم بود، چنانچه فتنه 88 با بصیرتی برخی خواص‌نما شیرینی حضور پرشور مردم در انتخابات را تلخ کرد.

وی شناخت ادبیات دشمن و ولایت مداری بدون توجه به شرایط زمانی و مکانی را رمز سعادتمندی شهدای کربلا دانست و افزود: بیش از هزار نفر در ابتدای نهضت حسینی با آن امام همام همراه بودند، اما در مقاطع مختلف و با تبلیغات دشمن، تعدادشان رفته رفته کاهش یافت، تا در نهایت تنها 72 یار اصیل حسینی در صحرای کربلا ندای هل من ناصر ینصرنی امام سوم شیعیان را لبیک گفتند.

حجت الاسلام بلاغی در پایان با تاکید بر اینکه ادامه نهضت حسینی بدون افشاگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) ممکن نبود، تصریح کرد: نقش آن امام همام پس از نهضت به همان اندازه اهمیت دارد که اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا به آن عمل کردند./935/پ202/ص
ارسال نظرات