۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۸۴۷
نخست وزیر دولت منتخب فلسطین:

حماس تا آزادسازی کامل فلسطین از مقاومت مسلحانه دست برنمی دارد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه بر پایبندی حماس به مقاومت مسلحانه تا آزادسازی کامل سرزمین فلسطین تاکید کرد.
اسماعيل هنيه
به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه، امروز در مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه با تاکید بر پایبندی این جنبش به مقاومت و مبارزه مسلحانه تا آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، خواستار ایجاد ارتش قدس در کشورهای عربی برای یاری رسانی به قدس و مسجدالاقصی شد و گفت: مقاومت مسلحانه بهترین و کارآمدترین راهبرد برای آزادی کامل فلسطین است.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه، هرگونه گمانه زنی پیرامون کناره گیری جنبش حماس از مسیر مقاومت را بی پایه و اساس خواند و تصریح کرد: حماس مبارزه مسلحانه و مقاومت را بهترین راه برای آزادسازی سرزمین فلسطین و بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین می داند.

وی تاسیس حماس در زمان انتقاضه نخست فلسطین و پشت سر گذاشتن انتفاضه دوم فلسطین را خاطرنشان ساخت و ابراز امیدواری کرد که به خواست خداوند، این جنبش انتفاضه های بعدی را تا آزادی کامل سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد و با تاکید بر اینکه حماس 24 سال پیش و از درون مردم فلسطین پا به میدان گذاشته است، گفت: جنبش مقاومت حماس، مسیرهای طولانی آموزش و آمادگی برای مبارزه را طی کرده است.

اسماعیل هنیه، جنبش حماس به عنوان یکی از گروه های اصلی ملت فلسطین و نه پدیده ای گذرا خواند و با ابراز اینکه حماس، سه رویکرد جهاد، حکومت و سیاست را با هم درپیش گرفته است، افزود: حماس امروزه ثابت کرده است که پاسداری امین برای حقوق ملت فلسطین و آرمان های آنهاست و هیچگاه سرزمیبن فلسطین را به غزه ، کرانه باختری و قدس شرقی تقسیم نکرده، بلکه همه این مناطق را سرزمین فلسطین می داند و همواره بر بازگشت همه آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری و اصیل خود تاکید دارد.

گفتنی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، بیست و چهار سال پیش در سال 1987 به هنگام انتفاضه نخست مردم فلسطین با هدف نابودی رژیم صهیونیستی و آزادسازی کامل فلسطین از راه مبارزه مسلحانه به دست شیخ احمد یاسین بنیان گذاشته شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات