۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۶۹۰
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

گردهمایی طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان، با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد.
گردهمایی طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان، عصر سه شنبه با حضور حضرت آیت الله حسین نوری همدانی برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، حضرت آیت الله نوری همدانی به تبیین وظیفه سنگین طلاب و روحانیان در عصر کنونی پرداخت.

این مرجع تقلید خودسازی را مقدمه علم آموزی و تفقه در دین دانست و با بیان اینکه طلاب و روحانیان هادیان جامعه به شمار می آیند، خاطرنشان کرد: نخستین قدم برای حرکت در مسیر طلبگی داشتن اخلاص و تقوا است، کسی که برای دنیا و کسب مظاهر دنیوی درس بخواند از آداب دینی فاصله می گیرد و دچار غرور و خود بزرگ بینی می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: همت بلند شرط دیگر برای حرکت در مسیر طلبگی است، طلاب باید بدانند قدم در جایی گذاشته اند که روزی امثال شیخ طوسی و شیخ مفیدها درس می خوانده اند، از این رو باید همت شان بلند باشد و در تمامی مراحل تحصیلی جدیت و پشتکار داشته باشند.

حجت الاسلام رضوی مهر نماینده طلاب و فضلای همدان نیز در این گردهمایی گزارشی از فعالیت های مجمع طلاب همدانی حوزه علمیه قم ارائه کرد.
وی با قدردانی از مواضع حضرت آیت الله نوری همدانی، از وی به عنوان یکی از مدافعان راستین انقلاب اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: بیت ایشان ملجا نظام اسلامی و محل مبارزه با فتنه ها و خاستگاه انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش ها بوده و هست.

وی با بیان اینکه استان همدان خاستگاه بزرگان و علمای نامدار است، اظهار داشت: ما در همدان اساتید و پژوهشگران بسیاری داریم که باید مورد توجه قرار گیرند و از حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی انتظار داریم در این راستا ما را کمک کنند.

نماینده طلاب و فضلای همدان با اشاره به موج بیداری اسلامی، این تحولات را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز در حالی وارد ایام الله دهه مبارک فجر شده ایم که با دیگر کشورهای هم پیمان جشنی شده ایم که ان شاءالله به ظهور حضرت امام عصر(عج) منتهی خواهد شد.

حجت الاسلام رضوی در بخش دیگری از سخنان خود سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه باشکوه تهران را با صلابت، شجاعت و حکیمانه و مایه امید ملت های محروم جهان توصیف کرد.

وی ظلم و جنایات آل خلیفه در بحرین را محکوم کردند و گفت: امروز شیعیان و مردم مظلوم بحرین امیدشان به ما است، باید برای پیروزی نهایی آنها دعا کنیم تا مردم این کشور خودشان سرنوشت کشور خود را تعیین کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات