۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۶۸۷

چند خبر کوتاه از مشارکت مردم آذربایجان شرقی در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ حضور 94 درصد واجدین شرایط رای در انتخابات بناب و انتخاب علیلو به عنوان نماینده مردم شبستری‌ از مهم ترین اخبار کوتاه انتخاباتی استان است.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید برقی، فرماندار شهرستان بناب، امروز در جمع خبرنگاران از مشارکت 94 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات مجلس نهم خبر داد و گفت: حجت الاسلام باقری بنابی از بناب راهی بهارستان شد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام محمدرضا باقری‌ بنابی با کسب 33 هزار و 912 رای از 75 هزار و 762 آرای صحیح حائز اکثریت آرای مردم بناب شد و در دور نخست راهی مجلس شورای اسلامی شد.

فرماندار شهرستان بناب، در این حوزه انتخابیه 82 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد 77 هزار نفر معادل 94 درصد در انتخابات شرکت کردند.

شیری از هشترود راهی بهارستان شد

علی نجاری، رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هشترود، چاراویماق از مشارکت 88 درصدی هشترودی‌ها در انتخابات مجلس نهم خبر داد و اعلام کرد: با اتمام شمارش آرا در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق، غلامحسین شیری علی‌آبادی برنده انتخابات شد.

فرماندار هشترود تصریح کرد: بر همین اساس غلامحسین شیری علی‌آبادی با کسب حدودا 26 هزار و 784 رای حائز اکثریت آرای مردم هشترود و چاراویماق شد و در دور نخست راهی مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هشترود و چاراویماق اظهار داشت: در این حوزه‌های انتخابیه 51 هزار و 525 آرای صحیح ماخوذه به ثبت رسیده است.

به گفته نجاری، در این حوزه انتخابیه، 60 هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد تقریبا 52 هزار نفر معادل 88 درصد در انتخابات شرکت کردند.

علیلو نماینده شبستری‌ها در بهارستان‌ شد

پس از پایان شمارش آرا در شعب اخذ رای حوزه شبستر، علی علیلو توانست وارد مجلس شورای اسلامی شود.

آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه 60 هزار و 524 رای بوده که علی علیلو توانست با کسب 16 هزار و 214 رای به مجلس نهم رای یافت، همچنین معصومه آقاپور نیز در این حوزه انتخابیه با 16 هزار و 95 رای از گردونه رقابت مجلس نهم خارج شد.

واجدین شرایط در حوزه انتخابیه شبستر 84 هزار و 200 اعلام بود که میزان مشارکت حوزه انتخابیه شبستر 73 درصد اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، حوزه انتخابیه شبستر 107 شعب اخذ رای داشت که 94 شعبه ثابت و 13 شعبه سیار بود.

فضای پس انتخابات وحدت و همدلی باشد

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تقدیر از حضور شایسته مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس، اظهار داشت: کاندیداهای پیروز در انتخابات وفادار اصول نظام و حامی مردم باشند.

وی، حفظ هوشیاری در صیانت حقیقی از آرمان‌های متعالی نظام مردم سالاری دینی را یادآور شد و افزود: فضای بعد انتخابات باید فضای همدلی و همسویی باشد تا زمینه پیشرفت و تعالی ملی کشور بیش از گذشته فراهم شود.

حجت الاسلام نعمت‌زاده همچنین با اشاره به سطح کیفی و کمی نظام سلامت برگزاری این دوره از انتخابات یادآور شد: بنیان سرنوشت‌ساز برنامه انتخابات باید به دور از هرگونه آلودگی‌های تفرقه‌برانگیز اجتماعی و سیاسی باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات