۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۴۵۶

صهیونیست ها این بار هم در حمله به غزه شکست خوردند

خبرگزاری رسا ـ حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه که منجر به شهادت 26 تن و مجروح شدن 96 شهروند فلسطینی انجامید با میانجیگری طرف مصری به آتش بس انجامید و شکست دیگری را نصیب رژیم اشغالگر ساخت.
حمله به غزه
به گزارش خبرگزاری رسا، ادهم ابو سلیمه، سخنگوی رسمی کمیته عالی امداد و اورژانس فلسطین، شمار شهیدان تجاوزگری ها و حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را 26 تن از جمله برکة مغربی، یک کودک فلسطین اعلام کرد و توضیح داد: حمله اخیر رژیم صهیونیستی که از 8 تا 13 مارس ادامه یافت، منجر به شهادت 26 تن از جمله سه کودک و یک زن فلسطینی شد.

وی ضمن محکوم کردن این تجاوزگری ها که ابتدایی ترین اصول و قوانین اخلاقی و بین المللی را زیر پا می گذارد، پیرامون آسیب دیدگان و مجروح شدگان این حملات صهیونیستی، افزود: طی این تجاوزگری ها مجموعا 96 تن از شهروندان فلسطینی از جمله 39 کودک، مجروح شدند.

این در حالی است که بنابر گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، یتسحاق آهارونویچ، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی حمله اخیر این رژیم به نوار غزه را شکست خورده خواند و گفت که این حملات بیش از حد لازم طولانی بود.

وی افزود: مدت زمان طولانی نیاز است تا تاثیرات این حملات خود را نشان دهد؛ یک میلیون اسرائیلی خانه های خود را ترک کرده، زندگی فلج شده و صدها هزار دانشجو و دانش آموز از کلاس های درس خود بازماندند وعلاوه بر آن ترس و شوک همه را فراگرفت و هزینه های زیادی برای مقابله با موشک های فلسطینی صرف شد در حالی که هیچ نتیجه ای علیه طرف مقابل حاصل نشد.

آهارونویچ در ادامه با انتقاد از سیاست های هجومی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ارتش از لحاظ هجومی فلج ظاهر شد؛ زیرا هیچ اقدام هجومی واقعی انجام نداد، از فرصت برای نابودی انبارهای مهمات استفاده نکرد و هیچ مظنونی را بازداشت نکرد و در واقع هیچ نتیجه ای حاصل نشد و این یک شکست واقعی است.

گفتنی است که این حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که با مقاومت گسترده نیروهای جهاد اسلامی فلسطین روبرو شد، پس از میانجیگری های مقام های مصری و حماس، روز گذشته به آتش بس انجامید؛ آتش بسی که بنابر تحلیل کارشناسان سیاسی، نخستین پیروزی سیاسی برای جهاد اسلامی فلسطین که همواره از دخالت در تحولات سیاسی فلسطین کناره گیری می کرده است به شمار می رود./981/ب902/گ
ارسال نظرات