۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۴۸۸

دیدار مسؤولان فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با آیت الله علم الهدی

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با آیت الله علم الهدی صبح امروز در مشهد ملاقات کردند.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مدیر کل و مسؤولان اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیداری خصوصی با آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس در دفتر وی ملاقات کردند.

در این دیدار جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل در سال 91 پرداخت و آیت الله علم الهدی نیز تذکراتی جهت بهتر انجام شدن فعالیت های فرهنگی در سطح استان ارائه کرد.

آیت الله علم الهدی در این دیدار وظیفه اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را پرداختن به مسأله پدافند فرهنگی دانست و با تأکید بر این که سنت این پدافند فرهنگی باید در این استان ماندگار شود، افزود: باید بحث پدافند فرهنگی به صورت جریانی نهادینه در ارشاد مشهد تصویب شود.

وی افزود: اگر در جهت توسعه دینی نتوانیم کار فرهنگی کنیم، در اصل هیچ قدمی برای کار فرهنگی برنداشته ایم؛ روی رقم و صرف بودجه می توان گزارش داد؛ اما در واقع که برای مردم قابل پذیرش باشد، نمی توان هیچ کاری کرد.

وی با اشاره به این که در عهدنامه حضرت علی به مالک اشتر آمده است «ای مالک هیچ وقت در مقام مدیریت خودت روی رضایت اقلیت حساب نکن و روی اکثریت حساب کن»، تشریح کرد: اکثر مردم ما متدین هستند، اما ممکن است برخی از فعالیت های فرهنگی را اقلیتی بپسندند بدین سبب برخی کار ها انجام می شود و موجب می شود که اکثریت ناراحت شوند و جامعه دینی ما نیز نارحت شوند.

در ادامه جعفری با تأکید بر این که به زودی طرحی برای پدافند فرهنگی، آماده خواهد شد، بیان داشت: حوزه فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان در دو حوزه سلبی و ایجابی تقسیم بندی شده است.

وی در خصوص دو فیلم سینمایی گشت ارشاد و زندگی خصوصی گفت: با توحه به این که ما می دانستیم این دو تا فیلم دارای حواشی و مطالب مغایر با فرهنگ استان دارد در جعبه فیلم های ایام نوروز خود قرار نداده بودیم و با رایزنی هایی که داشتیم فیلم های دیگری جایگزنی کرده بودیم ولی سخنان آیت الله علم الهدی کمک نمود تا ما در انجام این امر موفق تر عمل کنیم.

جعفری با بیان این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان وظایف ایجابی خود را در دو حوزه قرآن و اهل بیت متمرکز کرده است، تصریح کرد: کلیه ابزارهای فرهنگی استان در این دو حوزه متمرکز شده اند و بقیه ابزارهای فرهنگی، مطبوعاتی و غیره و آن چیز هایی که در اختیار ما است را درا ین دو حوزه متمرکز کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد این است که کار فرهنگی شأن روحانیت است، از این رو سعی می کنیم تا کارهای‌ این نهاد با رهنمودهای مقام معظم رهبری مطابقت کند./968/پ202/س
ارسال نظرات