۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۷۸۹

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان انفجارهای تروریستی عراق و سوریه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی عراق و سوریه، مسلمانان را به ایستادگی در برابر فتنه انگیزی ها فراخواند.
آيت الله قبلان؛ رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه، انفجارهای تروریستی عراق و به خاک و خون کشیدن بی گناهان را محکوم کرد و گفت: انفجارهای تروریستی عراق موجب بدنامی مسلمانان می شود؛ چراکه کشتار بی دلیل بی گناهان، عملی دور از حق و صلاح و راستی است.

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام از هرگونه ظلم و خشونت و تجاوزگری بیزار است، تاکید کرد: اسلام دین پاسداری از حرمت انسان است و فرمان داده است تا حرمت انسان، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، نگاه داشته شود و به هیچ وجه هتک حرمت انسان را نمی پذیرد.

آیت الله قبلان ملت عراق را به ایستادن در برابر این فتنه انگیزی ها و ناراستی ها فراخواند و از کسانی که پشتیبان فساد و تروریسم هستند خواست تا دست از جرم و جنایت خویش بردارند و تاکید کرد: باید با تعمیق و تقویت وحدت، همبستگی و همکاری میان مردم و دوری از گناه و زشتی به پاسداری از انسان بپردازیم.

وی همچنین خواستار دوری از تعصب، تروریسم، تکفیر و کشتار بی دلیل مردم مظلوم بحرین شد و افزود: ستمی که بر ملت بحرین روا می دارند و بازداشت و شکنجه معترضین در زندان ها، تنها از این روست که آنها خواستار اصلاح اند و در راستای وحدت و استقرار بحرین گام بر می دارند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان همچنین ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی سوریه، این اقدام ها را مخالف منافع این کشور دانست و مخالفان در این کشور را به در پیش گرفتن رویکردی خردمندانه و دور از کینه توزی و ستمگری و بازگشت بر سر میز گفت و گو برای حل مشکلات خود فراخواند./981/ب902/ک
ارسال نظرات