۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۹۳۳
نماینده آیت الله نجفی:

تدابیر امنیتی برای حمایت از مراجع تقلید ضعیف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله بشیر نجفی، با اشاره به حملات اتروریستی اخیر، تدابیر امنیتی جهت حمایت از مراجع تقلید در عراق را ضعیف توصیف کرد.
شيخ عادل زرگاني نماينده آيت الله نجفي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عادل الزرگانی، نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی در مصاحبه با خبرگزاری الفرات نیوز عراق، حمله تروریستی به دفتر حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض را به شدت محکوم کرد.

وی تدابیر امنیتی برای حمایت از مراجع تقلید را ضعیف توصیف کرد و گفت: تدابیر امنیتی انجام گرفته برای حمایت از حوزه علمیه و مراجع تقلید بسیار ضعیف است و نمی تواند پاسخگوی چالش های امنیتی باشد.

حجت الاسلام الزرگانی از گسترش حملات تروریستی به علمای عراق ابراز نگرانی کرد و افزود: گروه های جنایتکار در حال اجرای برنامه های منظم خود برای حمله طلاب حوزه علمیه و دفاتر مراجع تقلید بوده و این حملات چندین بار تکرار شده است.

نماینده آیت الله نجفی تدابیر شدید امنیتی برای حمایت از مراجع تقلید را خواستار شد و تصریح کرد: تدابیر امنیتی کنونی برای حمایت از مراجع تقلید خجالت آور است و نمی تواند در برابر چالش های امنیتی بایستد.

وی ادامه داد: دولت مرکزی و حکومت های محلی باید عکس العمل قوی و قاطعی نسبت به حمله به مراجع تقلید و علما داشته باشند و اجازه تکرار موارد مشابه را ندهند.

گفتنی است دفتر آیت الله شیخ اسحاق فیاض، شب گذشته مورد حمله تروریستی قرار گرفت و بمب صوتی در کنار دفتر این مرجع منفجر شد، اما در این حمله به کسی آسیبی نرسید./980/ب902/ک


ارسال نظرات