۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۶۹۵۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد:

تعمیر و بازسازی 12 هزار متر از بقاع متبرکه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان این که سال جهاد اقتصادی برای اداره اوقاف و امور خیریه استان، سال سازندگی بقاع متبرکه بود، گفت: در این سال نزدیک به 12 هزار متر از این بقاع در روند تعمیر و بازسازی قرار گرفت.
نشست مديرکل اوقاف و امور خيريه خوزستان با اصحاب رسانه نشست مديرکل اوقاف و امور خيريه خوزستان با اصحاب رسانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، امروز در نشستی با اصحاب رسانه به بیان گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته و برنامه های اجرایی برای سال جاری پرداخت.

وی با بیان این که متأسفانه از 32 هزار هکتار زمین، فقط چهار هکتار آن در اختیار اداره اوقاف و 28 هزار هکتار بقیه در اختیار متصرفین است، عنوان کرد: تا به حال نزدیک به 260 پرونده در محاکم قضایی برای زمین های وقفی به جریان افتاده که در صورت تثبیت مالکیت، این زمین ها در اختیار این نهاد قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام میرمحمدی از پایان اختلاف اداره اوقاف با سازمان منابع طبیعی با انعقاد تفاهنامه برای 30 هزار هتکار زمین خبر داد و گفت: این موضوع سال گذشته برای زمین هایی در اندیمشک، رامشیر، رامهرمز و برخی دیگر از شهرها حل شد.

افزایش درآمد موقوفات استان به دو میلیارد تومان

وی در ادامه سخنانش به برنامه ریزی های این نهاد برای احیای موقوفات در بخش های مختلف اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته توانستیم میزان در آمد از موقوفات را از مبلغ پانصد میلیون تومان 5 درصد افزایش و به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان این که این مبالغ در اموری همانند کمک به ایتام و درمان بیماران خرج می شود، اضافه کرد: امیدواریم با همت و تلاش همکاران و مسؤولان مربوطه امسال نیز بتوانیم این مبلغ را به 2 میلیارد تومان برسانیم.

این مقام مسؤول با بیان این که در راستای احیای موقوفات استان نشستی با سرمایه گذارانی از کشورهای عمان، کویت و امارت برگزار شده است، افزود: جلسه بعدی با این سرمایه گذاران در تهران برگزار می شود.

135 وقف جدید در زمینه های آموزشی، بهداشت و درمان و رفع فقر

وی به 135 وقف جدید در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این وقف ها در زمینه های آموزشی، بهداشت و درمان، رفع فقر و چالش های اجتماعی و سایر موارد در 4 شهر، اهواز، دزفول، شوشتر و آبادان می باشد.

حجت الاسلام میرمحمدی با بیان این که در این راستا همچنین پیگیر تولید نیروگاه برق در استان از زمین های وقفی هستیم، اظهار داشت: ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و رفع مشکلات مردم از جمله اهداف این پروژه می باشد.

مرمت و بازسازی 12 هزار هکتار زمین از بقاع متبرکه استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان این که سال جهاد اقتصادی برای اداره اوقاف و امور خیریه استان، سال سازندگی بقاع متبرکه بود، گفت: در این سال نزدیک به 12 هزار متر از این بقاع در روند تعمیر و بازسازی قرار گرفت.

وی با تأکید بر این که موقوفات استان بسیار متعدد است، گفت: تبدیل سیستم اطلاعات نزدیک به 8 هزار پرونده موقوفات از بخش سنتی به مکانیزه نخستین گام در سال گذشته برای احیای زمین های وقفی است.

این مقام مسؤول از برگزاری سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: این برنامه با حضور سخنرانان کشوری و استانی و همراه با نشست های پرسش و پاسخ معارفی در روز شهادت حضرت زهرا(س) در بقعه های شاخص خوزستان برگزار خواهد شد./9463/پ202/ع
ارسال نظرات