۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۰۴۱
آیت الله نجفی:

متاسفانه دولت عراق در قبال کشتار مردم سکوت اختیار کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله بشیر نجفی در دیدار خطیب جمعه نجف گفت:متاسفانه دولت عراق در قبال کشتار مردم سکوت اختیار کرده و هرچه در این باره فریاد زدیم، بیهوده بوده است.
آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف، صبح امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی با این مرجع تقلید دیدار و هتک حرمت مرجعیت را به شدت محکوم کرد.

حضرت آیت الله بشیر نجفی در این دیدار از مواضع خطیب جمعه نجف ابراز تشکر کرد و گفت: دشمنان یک شخص را مورد هدف قرار نداده اند، بلکه درصدد هدف قرار دادن مبانی دین و مذهب هستند و ما اعتقاد داریم آنچه این روزها علیه ما رخ می دهد ابراز همبستگی با عراقی هایی است پیکرهای آنان هر روز در خیابان ها متلاشی می شوند.

وی از ادامه وضعیت کنونی ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: متاسفانه دولت در قبال کشتار مردم سکوت اختیار کرده است و هرچه در این باره فریاد زدیم، بیهوده بوده و مسوولان در حالی که مردم کشته می شوند به نزاع با یکدیگر می پردازند.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی نیز در این دیدار با محکومیت حمله به دفاتر و نمایندگان مراجع تقلید گفت: دشمنان تنها مراجع تقلید و نمایندگان آنان را هدف قرار نمی دهند، بلکه درصدد ضربه زدن به دین و مذهب هستند و سکوت در برابر این امر به معنای سکوت در برابر خدشه وارد شدن به دین است.

حجت الاسلام قبانچی بر لزوم ایستادگی در برابر هتک حرمت مراجع تاکید کرد و افزود: راهی که ما و مراجع تقلید در پیش گرفته ایم، راه حق است و یاری خداوند نیز در این راه وجود دارد، مردم همچنان به مراجع تقلید با دید تقدس و احترام می نگرند.

خطیب جمعه نجف تصریح کرد: مردم منتظر یک اشاره مراجع تقلید هستند تا به خیابان ها آمده و از مرجعیت حمایت کنند. از فضلا و طلاب حوزه علمیه نیز انتظار می رود که مسوولیت پذیر بوده و رای قاطع درباره محکومیت این جنایت های مستمر را اعلام کنند.

گفتنی است دفتر حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض، دو روز پیش مورد حمله تروریستی قرار گرفت اما کسی در این حادثه آسیب ندید.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف و حجت الاسلام شیخ عادل الزرگانی، نماینده حضرت آیت الله بشیر نجفی در پیام هایی جداگانه هتک حرمت دفتر حضرت آیت الله اسحاق فیاض را به شدت محکوم کردند.

بیش از دو ماه است که دفاتر مراجع تقلید و بیوت نمایندگان مراجع در استان های مختلف مورد آماج حمله های تروریستی قرار می گیرند.

این حملات گرچه بدون تلفات جانی بوده است، اما تروریست ها با این اقدامات بی سابقه قصد تخریب جایگاه مرجعیت به عنوان مرجعی تاثیر گذار در تحولات عراق و حفظ وحدت و انسجام مردم این کشور را دارند.

تروریست ها که به بهانه حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق به کشتار مردم بی دفاع این کشور می پرداختند، پس از خروج نیروهای آمریکایی به صورت علنی اعلام کردند که جنگ واقعی آنان شروع شده و شیعیان از این پس در معرض تیررس قرار گرفته اند./980/ب902/ک





ارسال نظرات