۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۵۴۹
حجت‌الاسلام روانبخش:

حکام مرتجع منطقه مدعی دمکراسی در سوریه شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به راه انداختن جنگ علیه سوریه را موجب وحدت بیش از پیش مسلمانان جهان دانست و گفت: آغاز چنین جنگی دیوانگی است و موجب پشیمانی حمله کنندگان به سوریه خواهد شد.
حجت الاسلام روانبخش حجت الاسلام روانبخش
حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل اوضاع سوریه، اظهار داشت: سوریه تاوان 33 سال مبارزه در کنار ایران برای مقابله با اهداف تجاوزکارانه اسرائیل، آمریکا و سایر قدرت های استکباری را می پردازد.

وی سیاست های دوگانه آمریکا را حاکی از منفعت طلبی آنها دانست و خاطرنشان کرد: در سوریه میلیون‌ها نفر به خیابان ها می آیند و از دولت بشار اسد حمایت می کنند، ولی با این حال آمریکایی ها می گویند در این کشور دموکراسی نیست و دولت باید سرنگون شود، برعکس این قضیه در کشورهای یمن و بحرین با این که همه مردم بر علیه حاکمان قیام کرده اند، آمریکایی ها درصدد حفظ سلطه حاکمان هستند.

عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تشریح وضعیت کشورهای همسو با آمریکا در مساله سوریه، گفت: کشورهایی مثل امارات، قطر، عربستان که حامی براندازی حکومت مردمی بشار اسد هستند، بویی از دموکراسی به مشام‌شان نرسیده است و در کشور خود حکومت پلیسی دارند به همین دلیل است برای سقوط دولت سوریه بودجه اختصاص می دهند.

این فعال سیاسی هدف آمریکا و کشور های حامی آن در جریان براندازی دولت سوریه را از بین بردن عقبه حزب الله لبنان عنوان کرد و ابراز داشت: علمای سلفی مواضع خود را همسو با اسرائیل اعلام  و فتوای قتل مسلمانان را صادر می کنند تا زودتر به هدف ننگین خود برسند.

سوریه الگوی مبارزه ایران را انتخاب کرده است

حجت الاسلام روانبخش، اخراج سفرای اروپایی را نشانه الگو برداری سوریه از مدل انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: کشور های اروپایی با اخراج سفرای سوریه می خواستند زمینه تغییر حکومت آن کشور را فراهم کنند، اما دیدیم که عملا هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و آنها با استفاده از تجربه ایران در این زمینه متقابلا سفرای آنها را اخراج کردند و در نهایت آنها مجبور خواهند بود با خفت به سوریه بازگردند.

وی با اعلام این‌که ایران از دولت سوریه حمایت همه جانبه می کند، افزود: راه اندازی جنگ علیه سوریه دیوانگی است؛ این اتفاق موجب اتحاد و همبستگی بیشتر بین مسلمانان درجهان خواهد بود و ایران بی تردید در مقابل این حرکت ساکت نخواهد ماند.

عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مشکلات داخلی کشورهای اردن و ترکیه، گفت: بعید به نظر می رسد این کشور ها برای آغاز جنگ علیه سوریه چراغ سبز نشان دهند زیرا به خوبی می دانند هر کشوری که به این موضوع کمک کند از سوی مسلمانان جهان مارک اسرائیلی بودن می خورد و زمینه سقوط خود را فراهم می کند.

این فعال رسانه‌ای با بیان این‌که تنها راه احتمال حمله به سوریه از ناحیه رژیم صهیونیستی است، اظهارداشت: اگر این اتفاق بیفتد جنبش حماس، مقاومت لبنان، عراق و ایران در یک صف به حمایت از سوریه برمی خیزند و نتیجه این جنگ موجب پشیمانی حمله کنندگان خواهد شد.

حجت الاسلام روانبخش افزود: در صورت جنگ اسرائیل با سوریه شاهد وحدت اسلامی در مقابله با رژیم غاصب صهیونیست خواهیم بود و اتفاقی که آنها از وقوع آن می ترسند سرعت پیدا می کند و موجب نابودی زود هنگام اسرائیل می شود.

وی درخصوص فتوای علمای سلفی و درباری آل سعود درباره کشتار مسلمانان، گفت: برادران اهل سنت قطعا پاسخ این فتوای ضد اسلامی، غیر شرعی و ضد انسانیت را خواهند داد و چه بسا با همین مجوز مسلمان کشی، آنها را به سزای عمل خود برسانند./928/ت302/ج
ارسال نظرات