۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۲۰۰
عضو هیأت علمی دانشکده الهیات تبریز:

شهید چمران برای حضور در جبهه‌ها منتظر دعوت‌نامه نبود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده گفت: شهید چمران بدون ‌ادعا و در اوج تواضع و اخلاص، برای حضور و نقش‌آفرینی در جبهه‌ها منتظر دعوت‌نامه نبود.
حجت الاسلام عليزاده، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تبريز


حجت‌الاسلام سعید علیزاده، عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در گرامیداشت هفته بسیج اساتید ترتیب یافت، اظهار داشت: سالروز شهادت دکتر چمران که با عنوان بسیج اساتید نام‌گذاری شده است، حاوی پیامی برای همه اساتید بسیجی می باشد.

وی با تشریج زندگانی دکتر چمران خاطرنشان کرد: آن شهید عالی‌مقام با وجود این‌که تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه‌های دنیا و درخواست‌هایی از کشورهای مختلف برای اقامت و فعالیت علمی و پژوهشی داشته است، با لبیک به ندای امام راحل و مظلومیت ملت ایران به ایران بازگشت.

مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با تاکید بر این‌که رسالت امروز اساتید بسیجی، حضور فعال در میدان است، تصریح کرد: اگر اساتید ما مفهوم واقعی بسیج که مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است را به خوبی دریافته باشند، آن موقع حقیقت حضور فعال در میدان مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: اساتید بسیجی باید با رفع موانع محیطی در فضای دانشگاه‌ها با قوت به سمت ایفای نقش ملی و علمی خود حرکت کنند، شایسته یک استاد دانشگاه که خود را بسیجی نیز می داند، نیست که به صورت خاموش فعال باشند، به این معنا که انتظاری که از اساتید بسیجی می رود؛ تاثیرگذاری بر دیگر عوامل محیطی و اساتید دانشگاهی است.

وی با بیان این‌که یک استاد دانشگاه بسیجی هیچگاه سرخورده و خسته نمی شود و برای تاثیرگذاری وابسته به پست و مقام نیست، تصریح کرد: اساتید بسیجی باید همواره منش بزرگانی همچون شهید چمران را الگوی خود قرار دهند، چراکه آن شهید بی‌مدعا در اوج تواضع و اخلاص، برای حضور و نقش‌آفرینی در جبهه‌ها منتظر دعوت‌نامه نبود.

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش اساتید روحانی بسیجی در دانشگاه ها پرداخت و اظهار داشت: روحانیان فعال در عرصه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه، باید هم در عمل و هم در ارائه مبانی نظری الگوی دیگر اساتید باشند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: اساتید روحانی بایستی مبانی ارزشی و اسلامی را با عمل در فضای دانشگاهی ترویج دهند، از سوی دیگر می توانند مرجع و تکیه‌گاه مطمئن برای دیگر اساتید غیر روحانی نیز باشند.

وی با بیان این‌که اساتید بسیجی روحانی باید نماد آزادگی، عدم تعلق خاطر به دنیا و الگوی ولایت‌مداری باشند، تصریح کرد: فعال کردن کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی، نقش‌آفرینی در تدوین کتب دانشگاهی دانشگاهی مبتنی بر مبانی دینی، ورود و نقش‌آفرینی در پروژه‌های تحقیقاتی از دیگر مسؤولیت‌های خطیر اساتید روحانی و بسیجی است، هرچند برخی از این موارد متوجه رؤسا و مسؤولان دانشگاهی باشد./935/ت302/ب

ارسال نظرات