۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۳۸۷
حجت‌الاسلام روانبخش:

خط فکری جریان انحرافی با جریان فتنه و اصلاح طلبان یکی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، نفاق فکری را از شاخصه‌های جریان انحرافی دانست و گفت: منظور آنها از مطرح کردن انسان کامل، امام زمان نیست بلکه آنها دنباله رو اعتقادات غربی ها هستند.
حجت الاسلام روانبخش

 

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت گو با خبرنگارخبرگزاری رسا، نفاق فکری را مهم ترین خصوصیت جریان انحرافی دانست و افزود: آنها اعتقادات خود را به طور شفاف برای مردم بیان نمی کنند و مطالب انحرافی را در یک قالب دینی و مذهبی و به ظاهر جذاب مطرح می کنند.

وی عملکرد جریان انحرافی را به عملکرد افراد منحرفی همچون آخوندزاده و میرزا ملکم خان تشبیه کرد و گفت: میرزا ملکم خان توصیه می کرد نباید به صورت مستقیم  به مصاف ارزش های دینی و باورهای مردم رفت چراکه مردم به مقابله برمی خیزند؛ افرادی همچون علی محمد باب که آشکارا با باورهالی دینی مخالفت می کرد مورد هجمه مردم قرار گرفتند.

استفاده ابزاری جریان انحرافی از مقدسات

عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که شعار های جریان انحرافی در نگاهی سطحی همان باورهای شیعی است، تصریح کرد: آنها از انسان کامل سخن می گویند و از سوی دیگر دعای فرج را شعار خود قرار می دهند تا مردم تصور کنند منظور آنها از انسان کامل همان امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد:  وقتی حرف های لیدر جریان انحرافی را کنار یکدیگر می گذاریم معلوم می شود منظور آنها همان انسان کاملی است که غربی ها به آن معتقدند؛ آنها به دنبال کمال نوعی انسان هستند  و می گویند امروز فهم و تیز بینی بشر به قدری است که انسان برای رسیدن به حقیقت نیاز به دین ندارد.

وی تفکرات جریان انحرافی را یک دین جعلی و جدید دانست و گفت: لیدر این جریان می گوید ما نیاز به اسلام نداریم و دوره اسلام گرایی گذشته است و با مغالطه طوری وانمود می کنند که بی نیازی بشر به دین و ائمه اطهار(ع) را اقتضای مدرنیته و جهان امروز نشان دهند.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن، تأکید جریان انحرافی بر روی واژه انسان را ناشی از تفکرات اومانیستی عنوان کرد و بیان داشت: آنها می گویند تنها انسان و خواسته هایش مهم است و وجود دین در حد یک عنوان کلی کافی است و اصول اخلاقی مشترک بین همه ادیان مثل عدالت، مهرورزی و محبت به دیگران برای سعادت بشر کفایت می کند.

حجت الاسلام روانبخش تساهل و تسامح فکری  و اعتقادی جریان انحرافی را مشابه جریان فتنه و اصلاح طلبان دانست و گفت: دولت اصلاحات به نام فرهنگ برای ترمیم یک بت در افغانستان بودجه خرج کرد؛ بین این دو جریان هیچگونه تعارضی وجود ندارد به همین دلیل است که صادق زیبا کلام لیدر جریان انحرافی را می ستاید؛ احساس می کنم بین این دو جریان پیوندهایی در حال شکل گیری است

وی با اشاره به فعالیت های دولت در عرصه مسکن، راه و ترابری، فن آوری هسته ای، رشد علمی کشور و تحقق دولت الکترونیک، اظهار داشت: این خدمات برکسی پوشیده نیست و همان طور که آیت الله مصباح یزدی تاکید کردند خدمات این دولت چند برابر دولت های پیشین است؛ گرانی این روزها نباید موجب نادیده گرفتن فعالیت های مفید دولت شود.

لانه کردن جریان انحراف در دولت یکی از عوامل گرانی است

عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، افزون بر مشکلات اقتصاد جهانی و تحریم ها، یکی از علل تورم را لانه کردن عوامل جریان انحرافی در دولت عنوان کرد و گفت: سوءتدبیرها و توطئه هایی وجود دارد که در صدد انتقام گیری از مقام معظم رهبری نسبت به جریان عزل معاون اول و ماجرای وزیر اطلاعات است.

حجت الاسلام روانبخش رییس جمهور را نامزد اصلح دوره های نهم و دهم دانست و ابراز داشت: او فردی حزب اللهی و معتقد بود که متأسفانه تحت تأثیر جریان انحرافی قرار گرفت و تسلیم فکری شخصی شد که ظاهری موجه و شعارهایی زیبا داشت چراکه او یک اسلام شناس نیست و نتوانست رگه های ریز انحراف را تشخیص دهد./928/ت302/ج

 

 

 

 

ارسال نظرات