۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۹۹۴

نمایشگاه قرآن و عترت در ساری آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه قرآن و عترت مازندران امروز در مجتمع فرهنگی سلمان هراتی ساری آغاز به کار کرد.
قرآن کريم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآنی استان در ساری گفت: در این نمایشگاه ناشرانی برجسته از استان‌های قم، تهران، خراسان رضوی و اصفهان حضور دارند.

 

وی با اشاره به این که این نمایشگاه قرآنی از 40 غرفه تشکیل شده است، افزود:‌ آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری و دیجیتالی قرآنی در این نمایشگاه ارائه شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که محصولات این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف در دسترس علاقه‌مندان است، اظهار داشت:‌ حدود پنج هزار عنوان کتاب با موضوع قرآنی در نمایشگاه قرآنی عرضه می‌شود.

 

وی با اشاره به ارائه سه هزار لوح فشرده در قالب نرم‌افزارهای قرآنی، افزود: غرفه‌ هنرهای تجسمی، خطاطی، نقاشی، معرق و سفالگری با نگاه قرآنی تدارک دیده شده که از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به دایر شدن غرفه عفاف و حجاب در این نمایشگاه قرآنی، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در حوزه جنگ نرم، نقاشی و قصه‌گویی قرآنی و کتابت قرآن توسط هنرمندان از سحر تا افطار در نمایشگاه اجرا می‌شود.

 

وی از برگزاری محفل انس با قرآن و مسابقات فرهنگی در حاشیه این نمایشگاه قرآنی خبر داد، افزود: در شب‌های قدر در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگ و ارشاد تعزیه و عزاداری برگزار می‌شود که‌ با توجه به موقعیت فعلی جامعه و تلاش استکبار جهت دور کردن جوانان از فرهنگ قرآنی، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج آداب قرآنی به عنوان یک وظیفه بر عهده همگان است.

 

گفتنی است، این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه، 24 مردادماه در مجتمع فرهنگی هنری سلمان هراتی ساری برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود./950/پ203/ب

ارسال نظرات