۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۳۱۷
وزیر ارشاد:

کلام علامه شهیدی در عمل او متجلی شده بود

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کلام علامه شهیدی در رفتار وی متجلی بود و آنچه بیش از بعد علمی مورد توجه قرار داشت، سلوک و اخلاق علامه شهیدی بود.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي-کنگره علامه جعفر شهيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در کنگره علامه سید جعفر شهیدی که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بروجرد برگزار شد، با تأکید بر تأثیر معرفی بزرگانی همچون علامه سید‌جعفر شهیدی بر نسل جوان گفت: حضور علامه شهیدی در همایش‌های داخلی و خارجی نشان دهنده شخصیت بین‌المللی وی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: کلام علامه شهیدی در رفتار وی متجلی بود و آنچه بیش از بعد علمی مورد توجه قرار داشت، سلوک و اخلاق علامه شهیدی بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این‌که علامه شهیدی انسانی بود که آنچه خوبان همه دارند او یکجا داشت، عنوان کرد: علامه شهیدی جهت فراگیری علوم حوزوی به نجف عزیمت کرد و تا رسیدن به درجه اجتهاد در آنجا ساکن شد.

 

آثار و تألیفات علامه شهیدی نیازمند معرفی بیشتر است

 

وی با بیان این‌که اشراف کامل به زبان فارسی و عربی، تسلط در تحقیقات علمی، ورود به حیطه زیباشناسی، عمیق بودن مطالب در شیوه تدریس از شاخصههای مهم علمی علامه شهیدی بود، خاطرنشان کرد: جایگاه علمی و ادبی علامه  در حدی است که آثار و تألیفات وی نیازمند معرفی بیشتر است و در دنیایی که امروز شیفته افکار و اندیشه‌های ناب اسلامی است، مطالعه کتب ایشان ضرورت دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این‌گونه همایش‌ها و بزرگداشت‌ها افزون بر صیانت از فرهنگ اصیل و غنی ایرانی اسلامی، فرهنگ هجومی غرب به چالش کشیده شود.

 

وی با اشاره به برنامه های این کنگره خاطرنشان کرد: تجلیل از نویسندگان و مؤلفان کتاب‌های منتخب با محوریت امام علی(ع)، نهج‌البلاغه و غدیر، برگزاری همایش و ارائه مقالات در زمینه‌های تاریخی و ادبی از مهم‌ترین برنامه‌های کنگره دو روزه علامه شهیدی است.

 

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برپایی کنگره علامه شهیدی شناسایی ابعاد شخصیت علمی، فرهنگی و معرفی آثار و کتب وی و معرفی الگوی مناسب علمی و تحقیقاتی به جامعه، گسترش فضایل اخلاقی جامعه و ارتقای سطح آگاهی مردم است./9/پ203/س

ارسال نظرات