۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۳۷۳۵۰
پانزدهم شهریور ماه؛

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل از برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی این حوزه در پانزدهم شهریور ماه خبرداد.
حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

 

حجت الاسلام نورالله براری، معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که مراسم افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) پانزدهم شهریور برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا به عنوان سخنران ویژه حضور خواهند داشت.

 

وی با بیان این که این مراسم از ساعت 10 الی 12 روز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم ائمه جمعه آمل و فریدونکنار، اساتید حوزه علمیه و روحانیان حضور خواهند داشت.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که حوزه های علمیه می تواند نقش والایی در معرفت افزایی جامعه داشته باشد، یادآور شد: باید از ظرفیت ارزنده طلاب و روحانیان در راستای ترویج ارزش های ارزنده اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به بهترین نحو ممکن بهره برداری شود.

 

حجت الاسلام براری با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه و روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند.

 

وی حوزه‌های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت های برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند و به خصوص درسه دهه اخیر از هر فرصتی برای خدشه‌دار کردن این جایگاه استفاده کرده اند.

 

معاون مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، حوزه و روحانیت را پیشگامان اصلی ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه همواره در مسیر تقویت اسلام ناب گام برداشته است.

 

حجت الاسلام براری، پاسخگویی به شبهات دینی را یکی از مهم ترین رسالت های امروز حوزه و روحانیت برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه امروز حوزه با جدیت وارد میدان شده و شبهه زدایی می کند.
 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، گفت: امروز علیرغم تلاش های مضبوح دشمنان در این خصوص، جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در میان مردم هر روز مستحکم تر از گذشته می شود.

 

معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که پیوند میان مردم و روحانیت پیوندی مستحکم و ناگسستنی است، ادامه داد: تلاش دشمنان برای جدایی مردم از علما و روحانیت بی فایده و بدون نتیجه خواهد بود./950/ت302/ب

ارسال نظرات