۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۴۱۶۰۵
در پی اجرا نشدن پروژه متروی تهران ورامین صورت گرفت؛

ائمه جمعه ورامین و مناطق اطراف به رییس جمهور نامه دادند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه ورامین و شهرستان‌های اطراف آن در نامه‌ای به رییس جمهور تسریع در تخصیص بودجه متروی تهران ـ ورامین ـ پیشوا را خواستار شدند.
امام جمعه موقت ورامين

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از ارسال درخواست مکتوب ائمه جمعه ورامین و شهرستان های اطراف به رییس جمهور خبر داد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به این‌که راه اندازی متروی تهران ـ ورامین ـ پیشوا از مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور بوده است، گفت: ابتدا این کار به شرکت راه آهن سپرده شده بود اما پس از گذشت زمان و عدم اجرای این پروژه، مصوب شد شرکت متروی تهران این پروژه را به ثمر برساند و رییس متروی تهران نیز قول تسریع در اجرای این پروژه را داد.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با بیان این‌که بودجه مورد نیاز در اختیار شرکت مترو قرار نگرفته است گفت: روز گذشته درخواستی مکتوب به امضای ائمه جمعه شهرستان های ورامین، قرچک، جواد آباد، خیر آباد و پیشوا و امضای نماینده ورامین به رییس جمهور ارسال شد مبنی بر ‌این که در تخصیص اعتبار و پرداخت بودجه تسریع شود تا به خواست خدا این پروژه قبل از پایان دولت دهم به سرانجام برسد.

وی با اشاره به این که ورامین از شهرهای با اهمیت استان تهران بوده و بعد از تهران دومین شهر پرجمعیت این استان است، گفت: مترو جزو ضروریات این قسمت از استان است به دلیل این‌که عمده مردم شهرستان های حومه ورامین برای شغلشان به تهران تردد دارند و به دلیل زیاد بودن این سفرها همواره در جاده ورامین ـ تهران شاهد مشکلات عدیده ای هستیم.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با بیان این‌که ائمه جمعه خط مقدم پاسخگویی به مطالبات مردم هستند، گفت: بدیهی است عوام مردم ممکن است دسترسی به مسؤولان نداشته باشند و یا نتوانند مطالباتشان را به مسئولین برسانند اما از آنجایی که امام جمعه در میان مردم بوده و همواره همراه مردم است و مشکلات مردم را محسوس تر می‌بیند، مطالبات مردمی بیشتر با ائمه جمعه در میان گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که مناسب بودن شرایط اجتماعی تاثیر بسزایی در موفقیت روحانیان در امر تبلیغ دین دارد گفت: در طول تاریخ روش و منش علما و روحانیان عدم جدایی از مردم و بازگو کردن مشکلات و توفیقات جامعه بوده است و ائمه جمعه ورامین و شهرستان های اطراف آن همیشه در این امر مقید بوده اند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به این‌که جمعیت این منطقه بیش از یک میلیون نفر است گفت: یکی دیگر از اقداماتی که ائمه جمعه ورامین و شهرستان های آن در همین زمینه در ماه های گذشته انجام داده اند درخواست تاسیس دفتر حج و زیارت در شهرستان بود که در نتیجه دستور آن از سوی ریاست جمهوری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

وی همچنین با بیان این‌که محروم ترین شهرستان ها از نظر رسانه ای شهرستان های استان تهران هستند گفت: متاسفانه شبکه تهران متعلق به شهر تهران شده و دیگر شبکه ها هم ملی هستند و شهرستان های استان تهران بابت نداشتن دفتر صداوسیمای استانی و عدم انعکاس اخبار فعالیت های شهرستان ناراحت و گله مند هستند که این نیز از سوی ائمه جمعه به ریاست جمهوری و از ریاست جمهوری به سازمان صداوسیما انتقال داده شده است.

وی در پایان با تأکید بر این‌که بسیاری از خدماتی که انجام می‌شود مرهون پیگیری مطالبات مردم از سوی ائمه جمعه و روحانیت است گفت: ائمه جمعه هیچ گاه برای خودشان از مسئولین چیزی درخواست نمی‌کنند اما چون نظام برای مردم است ائمه جمعه وظیفه خود می‌دانند که مطالبات مردم را از مسئولین پیگیری کنند./959/ت302/ص

ارسال نظرات