۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۱۵۰
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

تحولگرایی از اهداف اصلی حوزه علمیه خراسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرجام اظهار داشت: تحولگرایی در حوزه و حفظ روش‌های اصیل و سنتی حوزه از اقدامات اصلی نظام آموزش و پژوهش در حوزه علمیه است.
حجت الاسلام اکبر فرجام مدير اجرايي حوزه علميه خراسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، در مراسم دیدار طلاب خراسان شمالی با حضرت آیت الله خامنه ای که شب گذشته در مصلای شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: دیدار طلاب خراسان شمالی با رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصتی ارجمند برای طلاب و حوزه علمیه خراسان است تا به واسطه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای منشور جامع دیگری در حوزه های علمیه رقم بخورد و افزون بر تعیین نقشه راه به تاریخی ماندگار برای پیشرفت حوزه علمیه خراسان شمالی تبدیل شود.

وی یکی از مهم‌ترین برکات مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) را شکل گیری حوزه علمیه خراسان دانست و بیان داشت: حوزه علمیه خراسان در طول تاریخ هیچگاه تعطیل نشده و همیشه پایگاهی منسجم و یکپارچه برای جوامع اسلامی محسوب می‌شود.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان نیز با بیان این که راهنمایی های مقام معظم رهبری و اشراف و مدیریت آیت الله واعظ طبسی، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان سرمایه اصلی حوزه علمیه کهن خراسان است، افزود: برخورداری از نگاه تحول در حوزه و حفظ روش های اصیل و سنتی حوزه از اقدامات اصلی نظام آموزش و پژوهش در حوزه علمیه است.

وی با بیان این نکته که جمعیت طلاب حوزه های علمیه در سال 86  سیزده هزار و 155 نفر بوده و این تعداد در سال جاری به 24 هزار و 801 نفز افزایش یافته است، افزود: اقبال جوانان برای حضور در مدارس علمیه در سال 86 پنج هزار و 566 نفر بوده و تا سال 91 به یازده هزار و 297 نفر ارتقا یافته است.

حجت الاسلام فرجام ادامه داد: مدارس علمیه خراسان از 92 مدرسه در سال 86 به 126 مدرسه تا سال 91 افزایش یافته و مقطع سطح دو و سه در چهار شهرستان راه اندازی شده است.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر متمرکز شدن حوزه های علمیه پیرامون حرم رضوی اشاره کرد و ابراز داشت: در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری ارائه دروس در مسجد جامع گوهرشاد مجددا احیا شده است.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان توجه به توسعه و گسترش رشته های تخصصی از سه رشته به هشت رشته را دیگر فعالیت‌های صورت گرفته از سال های 86 تا 91 برشمرد و گفت: برخی از این رشته شامل فقه مقارن، فقه قضا، تفسیر، علوم و معارف قرآن و ادبیات عرب می شود.
 

وی یادآور شد: در حوزه علمیه خراسان شمالی هزار و 629 طلبه و روحانی در 30 حوزه علمیه تشیع و 700 آخوند در 20 مدرسه علمیه اهل سنت مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

حجت الاسلام فرجام اشاره کرد: در این سرزمین از خراسان نام میرزا حسن بجنوردی، دکتر قاسم صادقی و 373 طلبه شهید، جانباز، آزاده و رزمنده می درخشد./968/پ202/س

ارسال نظرات