۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۴۲۱۵۱
امام جمعه بجنورد در دیدار رهبر انقلاب مطرح کرد؛

خراسان شمالی نیازمند حوزه علمیه جامع و آینده نگر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از نظر کمی دارای محدودیت‌هایی هستند و پاسخگوی نیاز مطالبان امور دینی نیستند.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در مراسم دیدار طلاب خراسان شمالی با حضرت آیت الله خامنه ای که شب گذشته در مصلای شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از اولیای خدا هستند و امام صادق در خصوص ویژگی های اولیای خدا می فرمایند «سکوت‌شان ذکر، قامت‌شان حکمت و قدوم‌شان خیر و برکت است».

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلاب و حکومت اسلامی ایران را به شایستگی هدایت کرده اند، خاطرنشان کرد: کرامت حضرت آیت الله خامنه ای مردم ولایتمدار ایران را به یاد رسولان کریم الهی و امامان معصوم(ع) می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای پیشوایی هوشمند، آینده نگر و مدیر برای آزادی خواهان جهان هستند و وجود ایشان، مصداق روشنی از ساسةالعباد را به نمایش می گذارد.

وی از مقام معظم رهبری به عنوان ملجأ امید و مراد امت اسلامی یاد کرد و بیان داشت: طلبه های حوزه های اهل تسنن و اهل تشیع با حضور در این محفل باشکوه آمده اند بار دیگر خود را به عنوان سرباز کوچک ولایت به مقام شامخ مقام معظم رهبری معرفی کنند.

امام جمعه بجنورد نیز به چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت حوزه های علمیه خراسان شمالی و طلاب این حوزه های به رهبر معظم انقلاب اسلامی و حاضران این مجلس ارائه و تشریح کرد: یکی از این پیشنهادها «ایجاد حوزه علمیه جامع با نگاه به آینده» است زیرا حوزه های علمیه این استان از نظر کمی دارای محدودیت هایی هستند و پاسخگوی نیاز مطالبان امور دینی نیستند.

ایجاد مجتمع های مسکونی ویژه طلاب و استادان حوزه علمیه از دیگر پیشنهادهای امام جمعه بجنورد بود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه گفت: امروز طلاب قادر به پرداخت اجاره های سنگین مسکن نیستند و مدیریت حوزه باید زمینه این را فراهم کند که این مجتمع های مسکونی هر چه سریع تر ساخته شود.

استاد حوزه علمیه بجنورد همچنین از رهبر معظم انقلاب اسلامی در خواست کرد تا ایشان به طلاب این استان جهت ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت توصبه جدی داشته باشند، تا حضور روحانیت در این استان بیش از پیش ملموس شود./968/پ202/س
ارسال نظرات