۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۴۴۶۵۰
وزارت خارجه مصر:

یهودی سازی بیت المقدس ثبات منطقه را به خطر می اندازد

خبرگزاری رسا ـ دولت مصر از برنامه رژیم صهیونیستی در ساخت 800 واحد مسکونی جدید در بیت المقدس انتقاد کرد.
شهرک سازي در فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری قدس نیوز، دولت مصر از طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت 800 واحد مسکونی جدید در بیت المقدس شرقی و ساختمان های دولتی در روستای طور انتقاد کرد و آن را تهدیدی برای صلح دانست.


وزارت خارجه مصر در بیانیه ای که منتشر کرد آورده است: تلاش برای جداسازی بیت المقدس شرقی از مناطق فلسطینی نشین اطراف آن در نوار غزه و تلاش ها برای یهودی سازی آن نتیجه ای جز ایجاد چالش در راه رسیدن به یک صلح جامع و کامل میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی نخواهد داشت. 


مصر همچنین تلاش مقامات اسرائیلی برای از میان برداشتن محدودیت در شهرک سازی ها در مناطق اشغالی را محکوم کرده و به رژیم صهیونیستی هشدار داد: سریعا ساخت و ساز در بیت المقدس شرقی و نوار غزه را متوقف کنید، چرا که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند.


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته پیش از منطقه یهودی نشین گیلو در جنوب بیت المقدس دیدن کرد و بر ادامه ساخت و سازها تاکید کرد تا به این وسیله بیت المقدس به ادعای وی "پایتخت همیشگی اسرائیل" باقی بماند. 


از سوی دیگر عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس گفت که تلاش های اسرائیل برای پاک کردن نشانه های عربی و اسلامی بیت المقدس تلاش های بیهوده ای هستند که نمی توانند حقایق تاریخی را عوض کنند.


وی در اطلاعیه ای تاکید کرد که بیت المقدس همچنان یک شهر عربی و اسلامی و پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند./990/ب903/ک

ارسال نظرات