۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۴۷۳۹۷
به بهانه همراهی با مقاومت غزه؛

خانه اسرائیل در فلسطین سست‌تر از خانه عکبوت

خبرگزاری رسا _ پیروزی مقاومت فلسطین در اوایل آذرماه زمانی محقق شد که تنها صدای سید حسن نصرالله به عنوان کسی که خانه اسرائیل را همانند خانه عکبوت می‌دانست، هدیه پیروزی مقاومت را به ارمغان آورد.
فلسطين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، مقاومت و پایمردی قصه امروز و یا دیروز این سرزمین و جهان نیست، آزادگی و جوانمردی از همان زمانی که حسین در کربلا فریاد "هل ناصر من ینصرنی" را سر داد، بر سرتاسر گیتی طنین انداز شد. نوایی برای همه قرون برآمد که در مقابل ظلم، نباید سرتعظیم فرود آورد. پیروزی همان مقاومت است حتی اگر همه سربازان این جبهه کشته شوند باز هم ظفر بر چهره تاریخ نقش خواهد بست.

هشدار نسبت به بروز فاجعه انسانی در غزه

حملات وحشیانه اسرائیلی ها به نوار غزه روز به روز گسترده تر می شد و دراین میان شهادت کودکان و زنان و بی خانمان شدن هزاران نفر از مردم این سرزمین هنوز نتوانسته بود دل های خفته اعراب را بیدار سازد، چه بسا دوگانگی موضع اعراب که به سوریه سلاح می فرستند و برای غزه هنوز جرأت فرستادن یک فشنگ را هم ندارند، وجدان هر مسلمان آزاده ای را درایام شهادت بزرگترین آزاد مرد گیتی آزار می دهد، کمبود غذا و دارو یکی از مشکلاتی بود که احتمال بروز فاجعه انسانی را درنوار غزه افزایش داد.

سوداگری اسرائیل در غزه و جولان  دولت نتانیاهو در روزهای اخیر جنگ موجبات جلب نگاه ها به فلسطین اشغالی را فراهم ساخته است. رژیم صهیونیستی این حملات را واکنش به حمله مبارزان فلسطینی به یک جیپ نظامی این رژیم عنوان می کند که در نزدیکی پایگاه ملکه در شرق گذرگاه "کارنی" با دو خمپاره ضد تانک هدف قرار گرفته و به زخمی شدن چهار صهیونیست منجر شده  است.  

حمله زمینی به نوار غزه معلق اعلام می شود

از سوی دیگر به موازات درگیری های هوایی و موشکی، تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی در رابطه با حمله زمینی به باریکه غزه آغاز شده بود. به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "بنیامین نتانیاهو" در واکنش به درگیری هایی که از شنبه شب در مرز غزه رخ داده، اعلام کرد که اسرائیل آماده حمله‌ای سخت تر به غزه است. وی افزود: "دنیا باید بفهمد که در برابر تلاش هایی که برای حمله به ما انجام می‌شود، بیکار نمی‌نشینیم. ما برای پاسخگویی آماده هستیم." نتانیاهو در حالی این چنین موضع حق به جانبی به خود گرفت که نوار غزه مدت هاست در محاصره صهیونیست ها قرار دارد و گاه و بی گاه نیز مورد تهاجم واقع شده است.

تنش میان غزه و اسرائیل دلایل مختلفی دارد اما درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی همواره وجود داشته و زمینه های بالا گرفتن این درگیری ها به علت اصطکاک شدید، در هر زمانی، منتفی نیست. اما درگیری های اخیر از زوایای مختلف قابل بررسی است که یکی از این مسائل بدون شک مسئله انتخابات در اسرائیل است. موقعیت نتانیاهو و حزب لیکود به علت پیگیری سیاست های جنگ طلبانه در ماه های اخیر، در احزاب میانه رو اسرائیلی به خطر افتاده است. حزب لیکود که پس از جنگ های 33 روزه و 22 روزه و عدم موفقیت ایهود اولمرت روی کار آمد، با ناکامی های مختلفی روبرو بوده است.

وضعیت بد اقتصادی و بحران اجتماعی اسرائیل نیز بر دولت نتانیاهو سایه افکنده است. بر این اساس حزب لیکود، موقعیت خود را در انتخابات پیش روی کنیست به شدت در خطر می بیند و به دنبال جذب آراء احزاب راستگرا و تندروی مذهبی است تا بار دیگر بتواند گوی سبقت را از اولمرت و حزب متبوعش(کادیما) برباید. بر پایه این استدلال می توان گفت نتانیاهو سعی دارد چهره یک صهیونیست راستین را به خود بگیرد تا بدین وسیله اعتماد تندروهای اسرائیلی را جلب کند.  

و اما در ارتباط با جولان، ماجرا وجهه دیگری بجز مسائل داخلی اسرائیل دارد. چرا که تحرکات مرزی و آتش بازی در بلندی های جولان توسط اسرائیل در راستای فشار بیشتر به مردم سوریه است. این بار هدف مردم هستند نه دولت بشار اسد و این برنامه ریزی ها برای تسلیم مردم سوریه است.

پس از پیروزی شیرین مقاومت در غزه، مردم فلسطین پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور را در سازمان ملل جشن گرفتند. سرانجام پس از مدت‌ها کش و قوس، سازمان ملل متحد به ارتقای وضعیت فلسطین در این سازمان به "کشور غیر عضو ناظر" رأی مثبت داد. فلسطین توانست با به دست آوردن اکثریت آرای اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، جایگاه خود را از "موجودیت مستقل" به "دولت غیرعضو ناظر" بالا برد. این امر به طور ضمنی به معنای به رسمیت شناخته شدن وجود یک کشور مستقل فلسطینی است.

و مسئله دیگر اثبات پیشگویی فرضیه نابودی زمین در سوم تا پنج دی ماه 2012 /آیا زمین تا سه ماه دیگر نابود می‌شود؟

یکی از عجیب‌ ترین نظریه ‌هایی که درباره سال 2012 وجود دارد، نظریه‌ ای درباره نابودی، تخریب یا تاریکی سه روزه زمین است. این نظریه عجیب می‌ گوید در سال 2012 خورشید و زمین و مرکز کهکشان راه‌شیری، یا همان ابر قطور کیهانی میانی کهکشان، با یکدیگر هم تراز ‌شده و آسیب‌هایی به زمین وارد خواهند آورد. یا زمین برای سه روز در تاریکی مطلق فرو خواهد رفت.

 ناسا پیش بینی کرده است که در 23-25 دسامبر 2012 (سوم تا پنجم دی 91) و در زمان تراز کائنات زمین به مدت 3 روز در تاریکی کامل به سر خواهد برد. دانشمندان آمریکایی تغییرات کائنات، خاموشی در کل کره زمین به مدت 3 روز از تاریخ 23 دسامبر 2012 پیش‌بینی کرده‌اند. این پایان جهان نیست، این هم ترازی جهان، جایی که خورشید و زمین برای اولین بار، هم تراز می شوند. زمین از وضعیت کنونی که بعد سوم است به بعد صفر تغییر کرده و سپس به بعد چهارم تغییر می‌ کند.

اما آن چه مسلم است زمین با ظهور مهدی(عج) امام عصر، به دوره شکوفایی اش می رسد و همه وقایع اخیر در واقع پوششی دیگر  برای اعمال مدیریت جهان از سوی آمریکا و اسرائیل بر افکار عمومی است که یاوه گویی ای بیش نیست.

 

/934/703/ر

 

فاطمه ترزفان

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات