۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۳۲
دبیر کل سازمان ملل:

شهرک سازی اسرائیل ضربه ای مرگبار به روند صلح است

خبرگزاری رسا ـ بانکی مون گفت: طرح احداث واحدهای مسکونی جدید در بیت المقدس شرقی و نوار غزه در حقیقت ضربه‌ای جدی و تقریبا مرگ بار به روند صلح میان رژیم صیهونیستی و فلسطین خواهد زد.
بانکي مون

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل متحد به ساخت 3000 واحد مسکونی جدید در اسرائیل واکنش نشانده است و شهرک سازی ها  را محکوم کرده است.


گفتنی است که دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم اخیر مقامات رژیم صهیونیستی برای احداث سه هزار واحد مسکونی جدید در اراضی فلسطینی تاکید کرد، طرح احداث واحدهای مسکونی جدید در بیت المقدس شرقی و نوار غزه در حقیقت ضربه‌ای جدی و تقریبا مرگ بار به روند صلح میان رژیم صیهونیستی و فلسطین خواهد زد.


سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به نقل از بان کی مون اعلام کرد: شهرک‌سازی‌ها از نظر قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و اگر این طرح اجرا شود به مثابه ضربه‌ای دیگر به فرصت‌های موجود برای تضمین راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای 1967 است.

 

وی در ادامه گفت: بانکی مون از این اقدام اسرائیل که خطر قطع ارتباط کامل بیت المقدس شرقی  از دیگر نقاط کرانه باختری را در پی دارد دارد به شدت ابراز نگرانی و تاسف کرده است.


گفتنی است اقدام اسرائیل در شهرک سازی جدید برای تنبه فلسطینان است که مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه با اکثریت قاطع ، فلسطین را به عنوان یک کشور ناظر غیر عضو این سازمان به رسمیت شناخته بود./ 9161/
 

ارسال نظرات