۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۵۰۹۵۴
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

خدمات درمانی به طلاب ارومیه ارتقا می یابد

خبرگزاری رسا ـ خدمات درمانی به طلاب حوزه علمیه ارومیه با امضای تفاهم‌نامه مرکز خدمات حوزه و یکی از درمانگاه‌های این شهر ساماندهی و ارتقاء خواهد یافت.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نشست مشترک مدیران حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با مسؤولان مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌غربی امروز با هدف بررسی راهکارهای ارتقای خدمات درمانی به طلاب علوم دینی برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، در این جلسه تفاهم‌نامه اولیه بر اساس پیشنهاد مدیر حوزه علمیه ارومیه مبنی بر استفاده طلاب و خانواده‌هایشان از خدمات درمانی درمانگاه فارابی ارومیه مورد توافق مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌غربی و مسؤولان این مرکز درمانی قرار گرفت.

 

همچنین مقرر شد یکی از اتاق های حوزه علمیه امام خمینی(ره) با همکاری دکتر ندیری به لوازم اولیه پزشکی مجهز شود تا امکان حضور دوره ای پزشکان عمومی و متخصص در حوزه جهت ویزیت طلاب علوم دینی اختصاص یابد.

 

درمانگاه فارابی به علت دارا بودن کادر مجرب و متخصص و آزمایشگاه کامل و همچنین فعالیت متخصصین برجسته پزشکی یکی از درمانگاه های برتر استان آذربایجان‌غربی محسوب می شود که با نهایی شدن این تفاهم‌نامه گامی ارزشمند در جهت ارتقای خدمات درمانی به طلاب و خانواده‌های آنان برداشته خواهد شد.

 

حجت الاسلام راحلی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان‌غربی در سخنانی به ارائه توضیحاتی در خصوص بیمه تکمیلی و سایر تسهیلات مرکز خدمات حوزه پرداخت و اظهار داشت: عموم طلاب مدارس علمیه استان می توانند با مراجعه به مرکز خدمات از تنوع تسهیلات این مرکز بهره مند شوند.

 

گفتنی است، این جلسه با حضور مدیر حوزه امام خمینی ارومیه، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌غربی و دکتر ندیری یکی از سهامداران درمانگاه فارابی ارومیه همراه بود.

 

 

 

 

اعضای خانه مطبوعات از تخفیف شهریه دانشکده خبر بهره مند شدند

 

بر اساس تفاهم نامه منعقده بین رییس دانشکده خبر اردبیل و هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل ، اعضای علاقه مند به تحصیل خانه مطبوعات در این دانشکده از تخفیف 20 درصدی شهریه بهره مند شدند.

 

به گفته رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان، برگزاری دوره های تحصیلی دانشگاهی در رشته های خبرنگاری، عکاسی خبری و رشته های مرتبط بر اساس اعلام نیاز خانه مطبوعات در مقاطع تحصیلی کاردانی و کاردانی به کارشناسی بدون آزمون از بهمن ماه امسال انجام خواهد پذیرفت.

 

برگزاری دوره های تک پودمان بر اساس اعلام نیاز مطبوعات استان که در نهایت منجر به صدور مدارک دانشگاهی خواهد شد نیز ار دیگر مفاد این تفاهم نامه است. همچنین مقرر شده است در برگزاری همایش ها، جشنواره های نمایشگاهی و انجام تحقیقات علمی دانشکده خبر با خانه مطبوعات همکاری داشته و دانشکده خبر از اعضای واجد شرایط خانه مطبوعات به عنوان مدرس استفاده کند.

 

طرح ختم قرآن کریم در مسجد شهر مرزی جلفا آغاز شد

 

طرح ختم قرآن کریم در راستای تحقق جامعه ای قرآن آموز در جلسات تفسیر قرآن کریم مسجد امام زمان(عج) جلفا آغاز شد.

 

بر این اساس این طرح که توسط واحد فرهنگی مسجد امام زمان(عج)جلفا تدوین شده است، با هدف سهولت قرائت آیات الهی به صورت ترتیل و توسط اعضای موسسه نور القرآن ارس که جمعی از جوانان و نوجوانان و نونهالان مسجد هستند، قبل از شروع برنامه تفسیر قرآن به مدت پنج دقیقه اجرا می شود.

 

همچنین روزهای شنبه برنامه آموزش صوت، لحن، تجوید، روخوانی و روانخوانی توسط قاری ممتاز استان آذربایجان شرقی ابوالفضل رضایی برگزار می شود. یکشنبه ها نیز بعد از نماز مغرب و عشاء جلسه تفسیر قرآن کریم از سوی حجت الاسلام ذاکری امام جمعه موقت شهرستان جلفا برگزار می شود.

 

سه شنبه ها نیز از نماز مغرب و عشاء جلسه تفسیر قرآن کریم توسط حجت الاسلام انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی و امام جمعه جلفا در مسجد امام زمان(عج) این شهرستان برگزار می شود.

 

10مسجد تاریخی در زنجان مرمت شد

 

امیر ارجمند، مسوول دفتر فنی میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: مرمت 10مسجد تاریخی در شهر زنجان از محل اعتبارات ملی به پایان رسید و مرمت 11 مسجد تاریخی آغاز شد.

 

وی یادآورشد: به جز اجرای شبستان ورودی مسجد سیدجامع زنجان که پروژه‌ای سنگین با برنامه‌ریزی بلندمدت است، مرمت 10 مسجد تاریخی به اتمام رسید. این مساجد، شامل مسجد جامع قیدار نبی(ع)، مسجد جامع روستای قروه، مسجد چهل ستون، مسجد سید فتح‌الله، مسجد آقاکاظم، مسجد ولی عصر(عج)، مسجد خاتم، مسجد میرزایی نجفی و مسجد سید(جامع) زنجان است که در فاز اول مرمت آنها پایان یافت.

 

مسؤول دفتر فنی میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت : اجرای دومین فاز مرمت این ابنیه بستگی به تخصیص اعتبار دارد که طرح‌ها در این خصوص معرفی شده‌اند./935/د101/ب

ارسال نظرات