۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۵۱۹۹۷
شب گذشته در تبریز؛

گردهمایی روحانیان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان، متولیان و اساتید حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با حضور استاندار در تبریز برگزار شد.
گردهمایی روحانیان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی پس از دیدار با مراجع عظام تقلید و روحانیان بومی مقیم شهر مقدس قم، شب گذشته با روحانیان، متولیان و اساتید حوزه علمیه استان در تبریز و تالار استانداری  دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

احمد علیرضابیگی در سخنانی به ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به شهر قم و تشریح نکته نظرات علما و مراجع نسبت به وضعیت حوزه های علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: دولت اهتمام و توجه ویژه‌ای بر استفاده از دیدگاه‌های روحانیان و علمای حوزوی دارد و خود را موظف به بهره‌مندی از ظرفیت‌های تبلیغی و فرهنگی حوزه می داند.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی بر همکاری و تعامل مسؤولان با روحانیان و استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: در دیداری که با متولیان حوزه علمیه قم داشته‌ایم، جایگاه علمای آذربایجان بیش از پیش تبیین و تشریح شد، این که 56 درصد اساتید و مربیان این حوزه از آذربایجان شرقی هستند، جای بسی افتخار دارد.

 

وی با بیان این‌که روحانیت جایگاهی ارزنده و معنوی نزد ملت و دولت دارد، گفت: مردم در شرایط سخت مشکلات خود را با روحانیان مطرح می کنند و ارتباط خوب مسؤولان با این قشر می تواند عامل مهمی برای شناسایی و حل مشکلات مردم باشد، این ارتباط را مصونیت جامعه از تهاجم فرهنگی دشمنان خواهد بود.

 

علیرضابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش معنوی روحانیان و مبلغان حوزوی در تسکین آلام زلزله‌زدگان منطقه ارسباران اظهار داشت: همکاری روحانیان با خدمت‌گزاران ملت پس از وقوع این حادثه تلخ، کار ساخت و ساز در مناطق زلزله زده را شتاب بخشید و در نهایت موجب حیرت ناظران از خارج شد.

 

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی معاند برای بهره‌برداری تبلیغاتی از این حادثه علیه نظام اسلامی ایران اظهار داشت: هر چند دشمنان به دنبال بهره گیری از موضوع زلزله به منظور غیرعادی نشان دادن وضعیت کشور بودند اما اقدام های خوب انجام شده موجب ناکامی آنان از دستیابی به اهداف شومشان شد.

 

همچنین حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت در سخنانی علما را دیده‌بان عقیدتی جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: با وجود این‌که در عصر ارتباطات و اطلاعات با رسانه‌های مختلف فراگیر رو به رو هستیم، اما هنوز منبر جایگاه ویژه خود را حفظ کرده و باید از این ظرفیت به نفع منافع نظام استفاده کرد.

 

وی با بیان این‌که ولایت فقیه و روحانیت آنچه را که مصلحت مردم است به نیابت از امام زمان(عج) اجرا می کند، گفت: روحانیان مسؤولیت خطیری در شرایط فعلی جهان اسلام و وقوع بیداری اسلامی بر عهده دارند، علما رسالت مهم هدایت جریان اسلام‌گرای بین‌المللی را بر عهده دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات