۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۵۶۹۲۷
خطیب قطیف عربستان:

رژیم صهیونیستی زشت‎ترین نوع تروریسم است

خبرگزاری رسا ـ خطیب قطیف عربستان از رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان زشت‎ترین نوع تروریسم در عصر حاضر یاد کرد.
حجت الاسلام صفار خطيب قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در گفت‎وگو با روزنامه النهار کویت، بر ضرورت مقابله با توطئه های فتنه‎گران تأکید کرد و گفت: باید از دولتی حمایت کرد که در راستای تحقق بخشیدن به حقوق ملت گام بر می‎دارد و طایفه گرایی وتشویق به اغتشاش را محکوم سازد.

 

وی تأکید کرد: ثبات سیاسی و اجتماعی در عرصه کشورهای عربی تحقق نخواهد یافت مگر به وسیله برپایی دولت مردم سالاری و به وجود آوردن نظام دموکراسی. انقلاب در ملت‎های عربی ناشی از رکود سیاسی است، زیرا کشورهای عربی هیچ تلاشی برای پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی خود انجام نمی‎دهند.

 

حجت الاسلام صفار با اشاره به این که گفتمان رسانه‎های اسلامی از مشکلات شکلی و مضمونی رنج می برد، تاکید کرد: تعداد زیاد شبکه‎های ماهواره‎ای فتنه انگیز نشان دهنده شکاف عمیق در جوامع اسلامی است، به ویژه این که سازمان‎هایی متولی این کار هستند که در سایه کشورهای غربی و در راستای اهداف آنان اقدام به فعالیت کرده تا آتش فتنه و اختلاف را ایجاد کنند.

 

این عالم شیعی عربستانی اظهار داشت : گفتمان اسلامی در جهان غرب با وجود این که اسلام در جهان گسترش دارد تقریبا به جایگاه اصلی خود نرسیده است به این دلیل که کشورهای اسلامی با آنکه امکانات فراوانی دارند اما هزینه‎هایشان برای فعالیت‎های اسلامی در مقابل هزینه کشورهای غربی ناچیز است.

 

خطیب قطیف عربستان بر ضرورت حفظ سنت‎های اسلامی از سوی مسلمانان ساکن کشورهای غربی تاکید کرد و گفت: فقدان تفکر از عوامل اساسی عدم توجه به گفتمان اسلامی در جوامع غربی است. رژیم صهیونیستی و مسیحیان افراطی از کمبود رسانه‎های مخلص اسلامی سوء استفاده کرده و مردم را به دین و آیین خود جذب می‎کنند.

 

وی با اشاره به حوادث 11 سپتامبر که بهانه ای برای حمله غرب به کشورهای اسلامی و شعاری برای  مبارزه با تروریسم  قرار گرفت، تصریح کرد: باید بدانیم که تروریست‎ها دین ندارد. تروریسم صهیونیستی زشت‎ترین تروریسم در این عصر شناخته شده است، صهیونیست‎ها جنایت‎های تروریستی خود در فلسطین را با حمایت انگستان آغاز کرد و بی اعتنایی به قطعنامه‎های بین المللی به جنایت‎های خود ادامه می‎دهد.

 

حجت الاسلام صفار به فضای سیاسی عراق بعد از سقوط رژیم صدام حسین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: عرصه سیاسی عراق هنوز در مرحله تشکیل است و برای بالا بردن امنیت و بهبود وضعیت مردم و پیشرفت و رهایی از اثرات دوران گذشته نیاز به زمان دارد. البته شکی نیست که عراق یک کشور مهم و با نفوذ در منطقه است و تاریخ مشترکی با کشورهای منطقه دارد./9456ب902/د

ارسال نظرات