۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۵۸۴۹۲
نماینده طلاب و فضلای شهر همدان:

روحانیان شهید همدان همچنان ناشناخته مانده‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای شهر همدان گفت: روحانیان شهید همدان همچنان ناشناخته مانده‌اند، ادامه داد: جسد این روحانیان در میدان مانده است و این روحانیان جاوید الاثر شده‌اند، اما هنوز گروه‌هایی وجود ندارد که به رسیدگی به خانواده‌های شهدا بپردازد.
حجت الاسلام رضوي مهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی مهر، مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه و نماینده طلاب و فضلای همدان، پنج‌شنبه عصر در یادواره شهدای روحانی همدانی مقیم حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: آمار شهدای روحانی در جنگ و انقلاب نشان از پیشگامی آنان در عرصه‌های مختلف انقلاب بوده است.

وی افزود: شهدای آمار شرکت‌کنندگان روحانی در طول دوران دفاع مقدس نسبت به سایر قشرها نشان‌دهنده حضور ویژه آنان در جنگ بوده است، آنان ادامه‌دهنده راهی بودند که امام خمینی(ره) از قم و مدرسه فیضیه آغاز کرد.

نماینده طلاب و فضلای همدان خاطرنشان کرد: روحانیان همدانی در قم نیز به ندای امام خمینی(ره) در شتافتن به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل روی آوردند، 100 شهید روحانی همدان نشان‌دهنده این تلاش روحانیان است.

وی با بیان این‌که این روحانیان شهید همچنان ناشناخته مانده‌اند، ادامه داد: جسد برخی از این روحانیان در میدان مانده است و این روحانیان جاوید الاثر شده‌اند، اما هنوز گروه‌هایی وجود ندارد که به رسیدگی به خانواده‌های شهدا بپردازد.

حجت‌الاسلام رضوی مهر گفت: همچنان خاطرات و ناگفته‌های این شهدا و خانواده‌های آنان مدفون مانده است و درباره رشادت‌های آنان مستند و مجموعه‌های نوشتاری شکل نگرفته است.

وی ابراز داشت: این نشست برای آن است که اسناد و اطلاعاتی در باره شهدای روحانی همدان جمع‌آوری شود و با حضور شخصیت‌های کشوری به ادای دین در حق شهدا پرداخته شود.

نماینده طلاب و فضلای شهر همدان با اشاره به ثمرات خون شهدا خاطرنشان کرد: طلابی به دنبال مکاسبی خون‌بار بالا رفتند و ترکش و گلوله را به جان خریدند تا فریاد اسلام را سر دهند که خیزش‌های اسلامی در منطقه و حرکت‌های ایجاد شده برگرفته از خون تابناک شهید است.

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه بیان داشت: روحانیان شهید از سال 42 در راه امام در راه مبارزه با کفر جنگیدند و امروز رهروان آنان مشعل‌دار طریق آنان در نظام اسلامی شدند.

وی با اشاره به جایگاه شهید و شهادت ادامه داد:‌ سخن از شهید است و شهادت و فرهنگ شهادت، هر جا سخن از شهید و شهادت باشد، محل فرود و نزول ملائکه خواهد بود./914/پ202/ن

ارسال نظرات