۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۹۱۵
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

نبش قبر اهانت بزرگ به مقدسات مسلمانان است / شیعه و سنی هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت شیعه و سنی گفت: رسالت اصلی حوزه‌های علمیه در چنین شرایطی این است که با اعلام انزجار خود از اهانت آشکار به مقدسات دین مراقب حفظ وحدت شیعه و سنی باشند.
حجت الاسلام احمدي ، مدير حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سید محمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، امروز در تجمع طلاب و روحانیان این استان در اعتراض به نبش قبر صحابه پیامبر اکرم(ص) و یاور خاص امیر مؤمنان(ع) با محکوم کردن هتک حرمت به صحابی عظیم‌الشأن پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: هتک حرمت مرقد مطهر جناب حجر بن عدی(ع) در سوریه از سوی جنایتکاران سبب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت(ع) شده است.

حجت الاسلام احمدی با محکوم کردن نبش قبر صحابی پیامبر از سوی تکفیریها گفت: این حرکت تکفیری ها به دور از رفتارهای انسانی بوده است.

مدیر حوزه های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری یادآور شد: گروه های تکفیری در سوریه، عراق و افغانستان با حمایت کشورهای غربی دست به کشتار افراد بی گناه می زنند و این گروه های تروریستی قصد ضربه زدن به جهان اسلام را دارند.

وی با بیان اینکه هتک حرمت به قبور مطهر بزرگان اسلام با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست، گفت: بر کسی پوشیده نیست که این حرکت از سوی وهابیان که شکل دهنده گروه‌های تروریستی هستند با حمایت مالی صهیونیسم صورت گرفته است.

حجت الاسلام احمدی جدی‌تر کردن اختلافات شیعه و سنی را هدف اصلی مستکبران از هتک حرمت به مرقد مطهر حجر بن عدی برشمرد و افزود: مردم و علما باید هوشیار باشند تا این فاجعه سخیف وحدت شیعه و سنی را خدشه‌دار نکند.

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت شیعه و سنی ابراز داشت: رسالت اصلی حوزه‌های علمیه در چنین شرایطی این است که با اعلام انزجار خود از اهانت آشکار به مقدسات دین مراقب حفظ وحدت شیعه و سنی باشند.

وی با بیان این‌که علمای شیعه و سنی نبش قبر را جایز نمی‌دانند، گفت: دشمنان اسلامی هدف از این اقدام خود را جلوگیری از شرک اعلام کرده و ادای احترام مسلمانان به این حرم مطهر را نشانه شرک دانستند، در حالی که آنها در تعرض به این حرم مطهر اقدام به نبش قبر کرده و این حرکت آنها توهین بزرگی به مقدسات اسلامی است./9457/پ203/س

ارسال نظرات