۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۶۵۶۶۷

مؤسسه حقوق و قضا اسلامی در اهواز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه حقوق و قضا اسلامی با حضور علما و روحانیان در اهواز افتتاح شد.
افتتاح مؤسسه فقه و قضاء اسلامي ـ شعبه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مؤسسه حقوق و قضاء اسلامی ـ شعبه اهواز، ظهر امروز با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان و جمعی از قضات استان خوزستان در محل بیت امام جمعه اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سعید سعدی، مدیر مؤوسسه حقوق و قضاء اسلامی اهواز در سخنانی به تشریح وظایف و اهداف این مؤسسه پرداخت.

در ادامه این مراسم، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان افتتاح این مؤسسه را مسأله ای ضروری ضروری عنوان کرد و افزود: وجود امنیت در کشور نیازمند دستگاه قضایی قوی است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با اشاره به کمبود شدید قاضی در استان خوزستان نسبت به دیگر استان های دیگر خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود قاضی فشارهای بسیاری به قضات استان به سبب تراکم پرونده ها وارد است.

امام جمعه اهواز با دعوت از روحانیان و مبلغان استان خوزستان جهت ورود در عرصه قضاوت تصریح کرد: این مسأله را به نوعی می توان واجب کفایی تلقی کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، اظهار داشت: ایجاد مشکل در دستگاه قضا بر امنیت جامعه اثر گذار است./9464/پ202/غ

ارسال نظرات