۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۶۶۵۶۹
نماینده سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه:

امام هادی نگذاشتند حماسه سیاسی به بحران سیاسی مبدل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه با بیان این‌که سیاست ما عین دیانت ما است، گفت: هر چند امام(ع) در حصر خانگی بودند، ولی اجازه ندادند حماسه سیاسی عصرشان به بحران سیاسی میان امت اسلامی مبدل شود.
امام هادي

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر، نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع)، گفت: هر چند یازدهمین اختر فروزان امامت و ولایت قریب به هزار و دویست سال پیش به شهادت رسیدند،‌ ولی اشعه هدایت آفرین ایشان تا قیامت جامعه بشریت را مورد هدایت قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: عصر حیات امام هادی(ع) دارای ابعاد گوناگون بود، از یک سو هجوم شبهه سازان عقیدتی در میان امت اسلام و از سوی دیگر جور حاکمان غاصب، خلفای بنی عباس و حصر خانگی امام‌ هادی(ع) عرصه را بر دوستداران اهل‌بیت(ع) تیره و تار کرده بود.

حجت‌الاسلام رضوی مهر با بیان این که سیاست ما عین دیانت ما است، خاطرنشان کرد: هر چند امام(ع) در حصر خانگی بودند، ولی اجازه ندادند حماسه سیاسی عصرشان به بحران سیاسی میان امت اسلامی مبدل شود، همچنین هدایت‌ و فرمان‌های راهبردی امام(ع) هشدارهای بود که بایدها و نبایدها را در تصمیم‌گیری یاران ترسیم می‌کرد.

معرفت مردم به امام هادی

وی افزود: ایجاد شبکه علمی و عملکرد هوشمندانه خواص در عصر امام هادی(ع) سبب ناکام ماندن نقشه‌های دشمنان شد، دشمنان نیز خیال می‌کردند می‌توانند با حصر خانگی امام(ع) مردم را از سلوک و سیره ایشان دور کنند،‌ در حالی که این حصر موجب گسسته شدن پیوند قلبی، معرفت و بصیرت مردم به امام هادی(ع) نشد.

نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که در زمان امام نقی(ع) سامرا محل رفت و آمد مذاهب مختلف بود، اظهار داشت: در زمان امام هادی(ع) افراد با مذاهب مختلف نزد ایشان آمده و سخنان شفاف قرآن را منحصراً از این امام همام می‌شنیدند؛ دوستان و دشمنان نیز بارها به اندیشه تابناک و معصومانه امام هادی(ع) اعتراف کرده‌اند.

اقدامات شیطانی دشمنان برای مبارزه با مسلمانان

وی تصریح کرد: همچنین امام هادی(ع) در دوران حکومت بنی‌عباس با تزریق عنصر استقامت به جامعه اسلامی، مقاومت و ایستادگی را به عنوان سرمشق مبارزه با دشمنان و مزدوران در دستور کار شیعیان قرار می‌دادند و طبیعت ایشان پاسخ‌گویی از قرآن به مطالبات معنوی، علمی و معرفتی بشریت بود.

حجت‌الاسلام رضوی مهر تأکید کرد: امروز باید جوامع بشری به ویژه منطقه خاورمیانه در برابر توطئه‌های مرکب و نیرنگ آفرین یهود و صهیونیزم که تبدیل به دستورات شیطانی شده آمادگی داشته و شناخت لازم را داشته باشند.

ترس دشمن از هدایت قلب‌ها از سوی مکان‌های مقدس

وی ابراز داشت: امروز مسلمانان باید با تبعیت از امام هادی(ع)، اتحاد و انسجام را به عنوان بهترین الگو و سرمشق زندگی معنوی خود قرار داده و در برابر اقدامات دشمنان ایستادگی کنند.

نماینده رییس سازمان اوقاف و امور حوزه‌های علمیه با اشاره به اهانت‌های صورت گرفته به ساحت مقدس امام‌ هادی(ع) از سوی برخی از افراد بدخواهان و دشمنان اهل‌بیت(ع)، گفت: مطالعه تاریخ اسلام نشانگر این است که دشمنان همواره دست به اعمال پلید مانند تخریب جایگاه و مقام اولیا و برگزیدگان الهی می‌زدند.

وی ادامه داد: تخریب بارگاه و توهین به شخصیت والا مقام امام هادی(ع) از سوی افراد معلوم‌الحال حکایت از هدایتگری و وجود این امام همام در میان افراد است و امروز نبش قبر حجر بن عدی شاهد بر این مدعا است که دشمنان پس از شهادت ائمه(ع) و یاران این بزرگواران بیم آن را دارند که مکان‌های مقدس، مرکزی برای هدایت قلب‌ها و اندیشه‌ها به سوی توحید و خدا محوری باشد.

جامعه کبیره سند گویا و زنده است

حجت‌الاسلام رضوی مهر با بیان این که زیارت جامعه کبیره سند گویا و زنده خط دفاع از اسلام در برابر کفر است، گفت: این زیارت که از سوی امام هادی(ع) بیان شده است، سند گویای زندگی است که افزون‌بر معرفت و خدا محوری، جهاد، مبارزه و شناسایی حق از باطل و نور از ظلمت را نشان می‌دهد.

وی افزود: توهین دشمنان به قرآن، شخصیت پیامبر(ص)، ائمه(ع) و تخریب قبور این بزرگواران همه به وسیله پول‌های صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد و دشمن به دنبال این هستند که قداست و فضیلت شکنی را در سرلوحه فعالیت‌های کارهای شیطانی خود قرار دهند، از این‌رو با تمام امکانات به میدان آمده تا شخصیت استوار و ثابت خط ولایت را در هر بشکند و مدافعان ولایت باید بیدار بوده و در صورت نیاز از خود عکس‌العمل نشان بدهند./993/ت302/ن

ارسال نظرات