۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۶۶۹۰۲

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله زنجانی در حرم مطهر رضوی، پیام تسلیت مدرسه علمیه سلیمانیه، معرفی مستند شمیم آدینه و تشریح ویژه برنامه های سوم خرداد بنیاد شهید خراسان رضوی از عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان به مناسبت ارتحال عالم ربانی، حضرت آیت الله سید محمدعزالدین حسینی زنجانی، عصر فردا مراسم بزرگداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند.

 

حجت الاسلام علی روشندل، مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، ابرازداشت: شورای برنامه ریزی مدیریت این حوزه از عموم علما، اساتید، روحانیون، طلاب و اقشار مردم متدین مشهد مقدس برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است.

 

وی افزود: این مراسم از ساعت 17 تا 19 در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان همچنین در بیانیه ای ضمن تسلیت و تعزیت ارتحال ملکوتی عالم وارسته، حضرت آیت الله العظمی سید محمد عزالدین حسینی زنجانی(ره)به محضر حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداه)، پیشگاه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، علمای اعلام و عموم ملت متدین ایران اسلامی از علمای اعلام، اساتید، فضلا و طلاب و عموم مردم مشهد جهت شرکت در مراسم تشییع پیکر این عالم وارسته دعوت به عمل آورده است.

 

پیام تسلیت مدرسه علمیه سلیمانیه در پی ارتحال حضرت آیت الله زنجانی

مدیریت، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با صدور اطلاعیه ای، ارتحال حضرت آیت الله سیدمحمدعزالدین زنجانی از مراجع تقلید و بزرگان حوزه علمیه مشهد را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

إنّا لله و إنّا إلیه راجعُون

«ارتحال حضرت آیت الله سیّد عزّ الدّین زنجانی در سالروز شهادت حضرت امام علی النّقی(ع) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

این عالم جلیل القدر که عمری توفیق خدمت در سنگر قرآن و معارف قرآن کریم را داشت سال ها از اساتید معظمی چون آیت الله بروجردی(ره)، امام خمینی(ره) و علامه طباطبائی(ره) کسب فیض نموده بود و در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدّس همواره ملجأ و پایگاهی برای روحانیون، فضلاء و طلاب انقلابی و رزمنده به شمار می رفت.

 

حوزه علمیّه مشهد و به خصوص مدرسه علمیّه سلیمانیّه همواره یادآور خاطرات حضور ایشان به ویژه در کرسی تدریس دروس خارج فقه و اصول خواهد بود.

 

مدیریت، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه درگذشت این عالم ربانی را به محضر امام زمانعجّل الله تعالی فرجه، مقام معظم رهبریحفظه الله، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان و بیت معظّم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقیه وارسته علوّ درجات و برای بازماندگان صبر و أجر مسألت می نمایند».

 

 نماز جمعه  حریم رضوی  در برنامه  شمیم آدینه                    

  مستند شمیم آدینه، برنامه ای است با موضوع نماز جمعه ی مشهد مقدس و با اهداف ارشادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی که هر هفته به مدت 60 دقیقه جمعه ها ساعت 21 از شبکه استانی سیمای  خراسان رضوی پخش می شود.

 

 از آیتم های این برنامه می توان به آرم و نشان، خطبه اول نماز جمعه، وُله ی حرکت به سمت نماز جمعه ،خطبه دوم و وله ی نماز جمعه و آرم پایان اشاره کرد.  ویژگی خاص این برنامه برگزاری نماز در حرم مطهر امام رضا(ع) و استفاده از لوکیشن و بگ گراند و دکور آستان قدس رضوی است.

 

 این برنامه با آرم و نشان شروع می شود و کل خطبه اول بدون تحریف پخش می شود و پس از اتمام خطبه، وله حرکت به سمت نماز جمعه در حرم امام رضا (ع) پخش می شود؛ سپس خطبه دوم بدون دخل و تصرف برای عرب زبان ها نیز به صورت کامل پخش و در نهایت وله نمازجمعه در حرم مطهر و آرم پایان به نمایش در می آید. شمیم آدینه پس از اتمام نماز تدوین و همان شب پخش می شود.

 

تشریح ویژه برنامه های سوم خرداد ماه از سوی مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی

عابدین عابدی مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ویژه برنامه های اجرایی این نهاد مقدس را در سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر تشریح کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: این برنامه شامل تبلیغات محیطی در سطح شهر مقدس مشهد،برگزاری دعای ندبه در بهشت رضای مشهد مقدس، رژه موتورسواران،برپائی یادواره شهیدان عملیات بیت المقدس، دیدار استاندار با خانواده های شهداء، برپائی یادواره شهداء در حرم مطهر رضوی، میزگرد تلویزیونی، مزین شدن مشهد به تصاویر دوشهید و سه شهید و برگزاری مراسم نورافشانی در شب سوم خرداد در مشهد مقدس، اعزام پیام آوران ایثار و راهیان دفاع مقدس به مساجد و مراکز فرهنگی است که به زودی به اجرا در خواهد آمد.

 

 

برگزاری مراسم تهجد شبانه همزمان با لیلة الرغائب در حوزه خواهران مشهد

همزمان با فرارسیدن اولین شب جمعه ماه رجب"لیلة الرغائب" مراسم تهجد شبانه در مدرسه علمیه اسلام شناسی برگزار می شود.

 

خانم دهقان مسؤول واحد فرهنگی مدرسه علمیه اسلام شناسی با اعلام این خبر افزود: از آنجا که در آموزه های دینی ما عبادت جمعی مورد توجه و عنایت خاص خداوند قرار می گیرد بر آن شدیم تا مراسم تهجد شبانه این ماه را در اولین شب ماه رجب مقارن با شب لیلة الرغائب در مدرسه علمیه اسلام شناسی  در جمع طلاب و جمعی از خواهران دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کنیم.

 

وی در رابطه با روند برگزاری این مراسم افزود: شروع این مراسم با اقامه اذان مغرب خواهد بود و پس از آن مراسم افطار را در جمع طلاب خواهیم داشت. سپس  نماز وارد شده در شب لیلة الرغائب خوانده خواهد شد و بعد از آن نماز عشاء به جماعت برگزار می شود. در ادامه مراسم، دعای کمیل و سپس سخنرانی یکی از اساتید راخواهیم داشت و مراسم با عزیمت متهجدین به حرم مطهررضوی در ساعت سه صبح برای انجام زیارت و عبادت و شرکت در نماز صبح حرم رضوی پایان خواهد یافت./930/د101/ب 

ارسال نظرات