۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۷۳۲۴۹
حجت الاسلام رضوی مهر مطرح کرد:

تحول اخلاقی و بنیادی در سبک زندگی گامی موثر در تحقق باور مهدویت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام زمان(عج) خیانت، تهمت، افترا، دروغ و سکوت در برابر ظلم به مظلومان را نمی پذیرد، تحول اخلاقی و بنیادی در سبک زندگی را گامی مؤثر در تحقق باور مهدویت دانست.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد با سعادت امام زمان(عج)، به تبیین شخصیت آن حضرت پرداخت و گفت: وجود نازنین مهدی آل محمد وعده داده شده آسمانی در کتب مختلف از ادیان آسمانی است، حضرت مهدی(ع) رهبر همه جبهه بشریت و خاتم الاوصیا و آخرین ذخیره الهی است.
 
وی با اشاره به ابعاد مختلف زندگی این امام رئوف و نحوه تولد ایشان ابراز کرد: دوران قبل از تولد امام مانند دوران حضرت موسی(ع) به دلیل تحت شرایط بودن کنترل فیزیکی خاندان عسگری(ع)، پدر بزرگوارشان و خانم نرجس خاتون بانوی با کرامت در به دنیا آوردن این فرزند با مشکلات فراوانی روبه رو بودند، حتی از باردار بودن ایشان نیز به جز معدود افراد و بستگان نزدیک، کسی دیگر اطلاعی نداشت.
 
این استاد حوزه در رابطه با دوران غیبت صغری و نیز دورات غیبت کبری امام عصر(ع) و اقدامات ایشان در این عصر، گفت: در دوران غیبت صغری امام نوابی را به عنوان هسته های اصلی و حلقه های ارتباط با خود و شیعیان معین کرده و شخصیت هایی همچون حسین بن روح، شیخ محمد سمری و دیگران را به منظور هدایت جامعه شیعه و تغذیه معنوی آنان مأمور به انجام آن کرده بودند.
 
هدایت امام زمان در دوران غیبت
وی در ادامه افزود: دوران غیبت امام زمان(عج) به خورشید پشت ابر تشبیه شده است، همان گونه که اگر ابری روی خورشید را بپوشاند، انرژی رسانی خورشید به کره زمین تعطیل نخواهد شد، مردم نیز از انوار ساطعه امام عصر(عج) در هدایت ها، معنویت ها و معرفت دین، آگاه و بهره مند خواهند شد.
 
مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور  با اشاره به راز طولانی بودن عمر امام عصر(عج) بیان کرد: خداوند عمر امام زمان(عج) را به مانند حضرت نوح(ع) طولانی کرده است تا بلوغ فکری جامعه، امام را به درستی درک کنند و هنگامی که عقل ها، اندیشه ها و فکرها به رشد و تکامل رسید، خداوند آخرین ارمغان آسمانی خویش را به بشریت اهدا می کند.
 
عصر کنونی عصر انتظار است
وی ابراز داشت: عصر کنونی، عصر انتظار است، دشمن به دنبال این است که انتظار را به احتضار مبدل کند، و اسلام و مسلمانان را به این سمت بکشاند که تنها به دنبال برگزاری یک مراسم خشک و بی روح برای امام زمان(عج) باشند و دست بر روی دست گذاشته و دیگر اقدامی انجام ندهند.
 
حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه انتظار حقیقی در سیره معصومین(ع) است، اظهار کرد: در روایات می بینیم که امام صادق(ع) در دعای قنوت خود می فرمایند، ای کاش عمرم طولانی می شد تا ظهور مهدی را درک می کردم، و در رکاب او قرار می گرفتم، همچنین سایر ائمه نیز دوران غیبت را دوران حساس و شرایط منحصر به فردی می دانستند، زیرا این دوران، دوران غلبه اسلام بر استکبار و دوران رهبری نور بر تاریکی و ظلمات است.
 
ضرورت توجه به ترویج و تبلیغ مهدویت در جامعه
وی تأکید کرد: ما وظیفه داریم مهدویت را ترویج و تبلیغ کنیم، باید با یک عزم همگانی عشق به امام زمان(عج) را در دل ها زنده کنیم، عقیده به مهدی(عج) فطری است، اگر انسانی به امام زمان عقیده نداشته باشد مرده متحرک و جا مانده از کاروان بشریت است.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که همه ادیان و مذاهب و گروه ها در آداب و رسوم و فرهنگ های متفاوت در میان ملل مختلف، دنبال روزنه ای هستند که امید بخش و حلال مشکلات جهانی، فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آنان باشد و این جز به دست برگزیده الهی، مهدی آل محمد(عج)، میسر نخواهد شد.
 
تبلیغ عالمانه و آگاهانه برای معرفی حقایق وجودی امام زمان
وی ادامه داد: مهدی جامع امم است، یعنی امام امت و رهبر کل بشریت، از این رو همان گونه که انسان ها در کل کره خاکی به دنبال رشد و تعالی و تکامل هستند و هر روز حلقه های معرفتی و شناخت نسبت به امام زمان رو به گسترش است، ما نیز باید با یک دعوت همگانی و با یک تبلیغ عالمانه و آگاهانه اساس و حقایق وجودی امام زمان(عج) که پر از مهربانی، عدالت و مخالفت با تبعیض است را به کل عالم معرفی کنیم.
 
حجت الاسلام رضوی مهر پیشرفت در عرصه علم همچون دانش هسته ای را مقدمه ای برای فراهم کردن عصر ظهور دانست و اظهار داشت: امروز رشد عالمانه، پژوهش و تحقیق در اسلام و مسائل دینی، مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) است، زیرا ما شاهد هستیم که گروه های زیادی از جوانان اروپایی از روی آگاهی و معرفت و به واسطه این پیشرفت علمی و تبلیغی و همچنین هدایت باطنی امام عصر به اسلام و تشیع گرویده اند.
 
وی ابراز داشت: مهدی(ع) کسی است که حضرت عیسی(ع) پشت سر او اقامه نماز می کند، مهدی کسی است که خضر نبی او را همراهی می کند، مهدی کسی است که الیاس نبی و ادریس نبی حلقه های اصلی مرتبت با او هستند، درود خدا بر کسانی که در انتظار عالمانه امام زمان(عج) آگاهانه گام برمی دارند و دین آنان دینی است که امام زمان(عج) از آنان انتظار دارد.
 
مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی را ما باید انجام دهیم تا جزء یاران واقعی ایشان باشیم، گفت: همان طور که در قرآن بدان اشاره شده است ما باید در میان خود خیمه دوستان آل الله و پیروان عاشقان به کعبه و خیمه معرفتی داشته باشد.
 
ایجاد تحول در سبک زندگی گامی موثر در تحقق باور مهدویت
وی تصریح کرد: دومین گامی که در مسیر باور مهدویت میتوانیم برداریم، ایجاد تحول اخلاقی و بنیادی در سیره و زندگی خودمان است، امام زمان(عج) خیانت، افشای اسرار شخصی دیگران، تهمت و افترا و دروغ را نمی پذیرد، حضرت ولی عصر(ع) بی احترامی به والدین و گردن کشی در مقابل بزرگان را نمی پذیرد.
 
این کارشناس مذهبی همچنین اظهار داشت: فرهنگ امام زمانی فرهنگی است که اگر در جامعه اسلامی همسایه مسلمانی گرسنه بود او شب را با آسایش تا سحر سپری نکند، امام زمان(عج) سکوت در مقابل مظلومیت مردم بحرین، سوریه و میانمار را نمی پذیرد و تمامی این ها را مطالبه می کند.
 
وی در پایان افزود: اگر ما در امور شخصی آموزه های دینی را به درستی انجام دهیم و نسبت به مسائل روز جهانی با یکدیگر متحد و منسجم شویم و جبهه ای از نور را به عنوان مقلدین، پیروان و رهروان راستین امام عصر(عج) تشکیل دهیم تحقیقاً به خواسته امام زمان(عج) که خواسته جد بزرگوار ایشان است جامع عمل پوشانده و به فرهنگ حقیقی مهدویت نزدیک‌تر شده‌ایم. /9192/ت301/ی
ارسال نظرات