۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۷۴۱۳۸
آیت الله موسوی جزایری:

پیامدهای شوم مواد مخدر در کتاب های درسی تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که مسأله اعتیاد باید به صورت موشکافانه در کتب درسی برای جوانان تبیین شود، گفت: مسأله پیشگیری از اعتیاد و آثار بد مواد مخدر وقتی به صورت مکتوب و تصویری در کتب درسی گنجانده شود، به یقین مؤثر خواهد بود.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه امروز نهم تیر ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان که با حضور اعضای این شورا در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد، با بیان این که نشست شورای فرهنگ عمومی با محوریت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است، اظهار داشت: باید راهکارها و برنامه های مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح شوند تا بتوانیم راهکاری برای مقابله پدیده شوم اعتیاد ارائه دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که خروجی کمیسیون ها و نهادهای مربوطه مواد مخدر و اعتیاد باید در شورای فرهنگ عمومی بررسی شوند، ابراز داشت: خروجی کمیسیون ها باید زیرنظر اعضای شورای فرهنک عمومی پالایش و بررسی شوند تا بهترین تصمیم در این زمینه گرفته شود.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: کمبودهای امکاناتی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی باید شناسایی شوند تا بتوان برای توسعه امکانات و درمان معتادان تلاش شود.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از اعتیاد بسیار مؤثر است، بیان داشت: آثار و مضرات اعتیاد باید برای نوجوانان و جوانان در کتب درسی ترسیم شود و سرنوشت بد مبتلایان به مواد مخدر به صورت مکتوب و تصویری در کتب درسی برای آنها تبیین و تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که مسأله اعتیاد باید به صورت موشکافانه در کتب درسی برای جوانان تبیین شود، بیان داشت: مسأله پیشگیری از اعتیاد و آثار بد مواد مخدر وقتی به صورت مکتوب و تصویری در کتب درسی گنجانده شود، به یقین مؤثر و دارای نتیجه مثبت و مطلوب خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر گنجاندن مسایل مربوط به اعتیاد و مواد مخدر در کتب درسی برای مسؤولان سخت است می توان با استفاده از جزوه پیامدهای بد و شوم این پدیده را به جوانان بیان کرد؛ البته این راهکار در گرو این است که جزوات در کنار کتب درسی نوجوانان و جوانان تدریس شوند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که گرفتاری در دام اعتیاد و مواد مخدر دارای خسارت های جبران ناپذیری است، این پدیده شوم را تهدیدی برای بنیان خانواده دانست و تصریح کرد: پدیده شوم اعتیاد سبب می شود که بنیان خانواده از هم متلاشی شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره و بر بهره مندی مطلوب از ماه رمضان تأکید کرد و گفت: در زمینه پخش کرسی های قرآنی صدا و سیما باید هر روز یک جز کامل از قرآن پخش کند و در پایان ماه مبارک رمضان 30 جز قرآن بر روی آنتن صدا و سیمای مرکز خوزستان رفته باشد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان این که برگزاری کرسی های تلاوت قرآنی باید در مناطق حاشیه شهرستان اهواز نیز برگزار شود، اظهار داشت: پخش قرآن از مناطق حاشیه نشین باید در دستور کار قرار گیرد و صدا و سیما هم باید از برنامه مناطق حاشیه و هم برنامه مرکزی اهواز پخش کند که البته برنامه مناطق حاشیه به صورت غیر زنده است.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که برنامه سال گذشته کرسی های ترتیل خوانی قران کریم در مصلی اهواز بسیار مطلوب و ارزشمند بود، تصریح کرد: ما به صدا و سیمای مرکز خوزستان پیشنهاد دادیم که برنامه های قرآنی از مناطق عین دو، زرگان و شهرستان کارون پخش شود و این کار باید به صورت هر ده روز در یک منطقه صورت پذیرد./9461/پ202/غ

ارسال نظرات