۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۷۸۵۲۲
مدیر حوزه علمیه آخوند همدان:

شب‌های قدر فرصتی برای عفو بندگان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آخوند همدان گفت: حق الناس مسأله ای است که بخشیده نمی‌شود و افراد هم باید در شب‌های قدر زمینه‌ای در خود ایجاد کنند تا این حق از سوی صاحبان آن بخشیده شود و جبران گذشته کنند.
شب قدر

حجت الاسلام جهانگیر خزایی، مدیر حوزه علمیه آخوند(ره) همدان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، معنای قدر را تبیین کرد و اظهار داشت: تعاریف گوناگونی همچون نازل شدن کلام الهی در این شب، عرضه شدن اعمال بندگان به امام عصر(عج) و نوشته شدن تقدیرات بندگان در این شب وجود دارد که همه آن‌ها می‌توانند صحیح باشند.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر «شما یکی از این سه شب را به عنوان شب قدر داشته باشید و در هر سه شب مراقبت کنید» به ظرفیت‌های مهم شب‌های قدر و بهره گیری از آن برای تقویت بنیه دینی مردم اشاره کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین شاخصه شب‌های قدر استغفار است و با توجه به این که پیشرفت تکنولوژی زمینه‌های بسیاری را برای گناه کردن بشر فراهم کرده است؛ بنابراین باید حس استغفار پذیری خداوند را در جوانان تقویت کنیم.

حجت الاسلام خزایی اضافه کرد: جوان باید بداند که با خواندن دعای ندبه می‌تواند توجه خدا را به سوی خود جلب کند و شب قدر می‌تواند فرصت مناسبی برای این مسأله باشد تا تولد دیگری داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نباید تنها مردم را در شب‌های قدر به سوی دعا دعوت کنیم بلکه این عمل باید در طول سال هم صورت گیرد.

وی به راهکارهای جذب جوانان به سوی دین مبین اسلام اشاره و تأکید کرد: جلسات پرسش و پاسخ و هدایت جوان به سوی یک جواب صحیح می‌تواند او را نسبت به دین خوشبین کند.

مدیر حوزه علمیه آخوند همدان درباره بخشیده شدن برخی از مردم در شب‌های قدر و ارتباط آن با عدل الهی تصریح کرد: مجازات اعمال انسان‌ها را شارع مقدس مشخص می‌کند و در یک زمانی به آن‌ها رخصت می‌دهد؛ در حقیقت خدایی که مجازات‌ها را تعیین می‌کند می‌تواند فرصتی به نام قدر را به بندگان دهد تا مورد رحمت او قرار گیرند‌.

حجت الاسلام خزایی در پایان گفت: حق الناس مسأله ای است که بخشیده نمی‌شود و افراد هم باید در شب‌های قدر زمینه‌ای در خود ایجاد کنند تا این حق از سوی صاحبان آن بخشیده شود و جبران گذشته کنند./957/ت303/غ

ارسال نظرات