۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۸۲۱۰۸
در آستانه سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

افتتاح 2 حوزه علمیه خواهران در استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران استان زنجان با اعلام خبر افتتاح دو حوزه علمیه جدید ویژه خواهران گفت: به دلیل درخواست های زیاد مجبور شدیم این دو مدرسه جدید را افتتاح کنیم تا پاسخگوی کمی از نیازهای موجود باشیم.
حوزه علميه خواهران

حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اعلام خبر افتتاح دو حوزه علمیه جدید برای خواهران اظهار داشت: به امید الهی قصد داریم به دلیل درخواست های مکرر، دو حوزه علمیه جدید دیگر افتتاح کنیم تا پاسخگوی کمی از نیازهای موجود باشیم.

وی در ادامه افزود: مدارسی که قرار است در آستانه سال تحصیلی جدید افتتاح شود یکی در شهر زنجان و دیگری در شهرستان قیدار است که مکان هر دو مدرسه خریداری شده و هر دو برای آموزش سطح 2 راه اندازی می شود؛ و همان گونه که معلوم است استقبال خوبی از این دو مدرسه جدید صورت گرفته است.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران استان زنجان در ادامه با بیان اهداف تاسیس این دو مدرسه جدید با وجود چندین مدرسه علمیه دیگر تصریح کرد: طبیعتا هدف اصلی از افتتاح این دو مدرسه جدید تربیت طلبه های خوب، انتقال درست مفاهیم دینی از مجاری آن که همان طلبه ها هستند و البته دلیل اصلی و عمده ما برای افتتاح این دو مدرسه درخواست های زیاد و مکرر است که ما را بر آن داشت این خواست عمومی را تحقق بخشیم.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان اولیه در مدارس یادشده خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این مدارس صورت گرفته است به حدی که فقط در مدرسه ای که قرار است در زنجان شروع به فعالیت کند، حدود 400 نفر ثبت نام کرده اند که نشان از استقبال عمومی است.

وی افزود: البته بار اصلی این آموزش هم بر عهده مدرسه زنجان است ولی در مدرسه علمیه قیدار هم تعداد چشمگیری از خواهران ثبت نام کرده اند.

مدیر حوزه های خواهران استان زنجان در پایان در پاسخ به این سوال که چگونگی پذیرش این افراد برای ورود به مدرسه سطح 2 چگونه بوده است، عنوان کرد: بر خلاف سال های قبل و برای اولین بار در کشور پذیرش را به صورت مصاحبه ای و بدون آزمون کتبی برگزار کردیم و از شرکت کنندگان فقط مصاحبه علمی گرفته شد که البته در کنار مصاحبه علمی به ظاهر و اخلاق طلبگی هم توجه صورت گرفت. /949/پ202/س

ارسال نظرات