۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۵۷۴
آیت الله نجفی در دیدار با ظریف:

هرگونه تجاوز به سوریه محکوم است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای فراگیر کردن گفتمان تفرقه بین مسلمانان، هرگونه تجاوز به خاک سوریه را محکوم کرد.
ديدار حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف با محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف امروز در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نجف ، با اشاره به تحولات و بحران‌های منطقه بر لزوم احترام کشورهای اسلامی به یکدیگر و گرامی داشتن حقوق متقابل تاکید کرد.
 

 

وی اظهار داشت که کشورهای اسلامی باید به دور از توطئه‌های رژیم صهیونیستی که در صدد ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان است در راستای افزایش تعاون و همکاری‌های دو طرفه گام بردارند.

 


این مرجع تقلید، نقش رژیم صهیونیستی و ابزارهای این رژیم برای ایجاد فتنه در منطقه را بسیار اساسی خواند و گفت: رژیم صهیونیستی با دامن زدن به اختلافات مذهبی و طایفه‌ای مسلمانان را به پرتگاه فتنه سوق می‌دهد.
 

 

حضرت آیت الله نجفی نسبت به وضع کنونی منطقه ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: بیم آن می‌رود که وضعیت کنونی جهان اسلام زیان بزرگی به مسلمانان متحمل کند.
 

 

وی در ادامه با اشاره به مسأله سوریه و احتمال حمله نظامی به این کشور، خاطرنشان کرد: هرگونه تجاوز به سوریه محکوم است و تنها به واسطه راهکارهای سیاسی می‌توان به حل مسالمت آمیز بحران در این کشور امیدوار بود.
 

 

ظریف نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی منطقه و چالش‌های پیش روی جهان اسلام بر تقویت روابط ایران و عراق در زمینه‌های مختلف تاکید کرد./983/ب902/د

ارسال نظرات