۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۸۴۲

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه مدارس علمیه استان گلستان با حضور نماینده ولی فقیه در این استان، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد.
 آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، مراسم افتتاحیه مدارس علمیه استان ظهر امروز با حضور آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله میبدی، نائب رییس شورای استانی حوزه، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در این مراسم با گرامیداشت دهه کرامت، گفت: دهه کرامت فرصتی در جهت کسب معنویت حداکثری در جامعه است.

 

وی در ادامه سخنان خود به آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد رونق فعالیت های علمی و آموزشی در مدارس علمیه هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، رسالت حوزه را نشر و گسترش مبانی دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این رسالت مهم با پرورش و تربیت طلاب مستعد و مهذب محقق خواهد شد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان با تأکید براین که طلاب باید از فرصتی که در اختیار دارند به منظور آموختن مناسب علم بهره گیرند، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شرایط خوبی برای تحصیل طلاب در حوزه فراهم شده است که باید از این ظرفیت ها حداکثر استفاده صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ملکی در بخش دیگری از سخنان با بیان این که طلبگی دارای شئوناتی است که طلاب باید آن را رعایت کنند، ادامه داد: توجه به این شئونات پله های ترقی را برای طلاب ساخته و با اهتمام به آن می توان فردی مفید برای جامعه بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، خودسازی را مسأله ای بسیار مهم برای طلاب دانست و گفت: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند طلابی مهذب است.

 

این استاد حوزه در پایان با اشاره بر ضرورت انس با قرآن و حفظ کلام الله مجید برای طلاب، خاطرنشان کرد: حفظ قرآن مجید نورانیت و برکات بسیاری برای انسان به دنبال دارد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان با اشاره به شبهات فراوان مطرح شده در سطح رسانه های جهانی پیرامون دین، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به این شبهات نیازمند روزآمد شدن حوزه ها با تکیه بر مبانی دین مبین اسلام و تحول جدی در حوزه است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود تمرکز زدایی مدیریت حوزه و استقرار نمایندگی مدیریت حوزه علمنیه قم در استان ها را یکی از اقدامات ارزشمند مدیریتی برشمرد و افزود: با استقرار این نمایندگی، روند نظارت و کنترل حوزه بر مدارس شهرستان‌ها بهبود یافته و موجب وحدت رویه و یکپارچه سازی مسائل مختلف علمی و آموزشی شده است که این مسأله گام جدی در مسیر تحول در حوزه ها است./950/پ202/ع

ارسال نظرات