۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۸۶۹۷۸
مستشار دیوان عالی کشور:

ساخت درونی نظام نیاز به زیرساخت‌های اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ مستشار دیوان عالی کشور با بیان این که زیرساخت‌های موجود نظام تنها رنگ و لعاب اسلامی دارد، گفت: برای ساخت کشور باید زیرساخت‌هایی مبتنی بر قوانین و مقررات اسلامی تدوین شود.
موسي قرباني نماينده مجلس حجت الاسلام موسي قرباني

حجت الاسلام موسی قربانی مستشار دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که ساخت درونی نظام به زیرساخت‌های مناسب و تغییرات بنیادین نیاز دارد،‌ اظهار داشت: متاسفانه با وجود این که انقلاب ما اسلامی بود و با سرعت زیادی حکومت اسلامی تشکیل شد اما هنوز نتوانستیم زیرساخت‌هایی مبتنی بر قوانین و مقررات اسلامی تدوین کنیم.

وی افزود: کاری که پس از انقلاب شد این بود که یک نقاشی و رنگ و لعابی بر روی ساختار حکومتی سابق کشیده شد که مبنا و اساس درستی نداشت به همین دلیل چالش‌های جدی در این زمینه وجود دارد.

مشاور سازمان بازرسی کشور به نمونه ای از این تغییرات ظاهری اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال سازمان جهانگردی که در رژیم ستمشاهی کارش اشاعه فحشا بود پس از انقلاب نامش را گذاشتیم ارشاد اسلامی که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند.

حجت الاسلام قربانی با تأکید بر این که مخلوط کردن مقررات اسلام با آنچه از غرب گرفته شده هیچ نتیجه‌ای نمی دهد، ابراز داشت: مواردی در قانون اساسی آمده مانند هیأت منصفه، جرم سیاسی اینها وارد دستگاه قضای ما شده، این چیزهای ترکیبی کار را خراب می کند.

وی ادامه داد: شاید بیشترین تغییرات پس از انقلاب در بحث قضا انجام شده باشد اما سایر دستگاه‌ها رها شدند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در نشست‌های مختلفی که با فرهیختگان و دانشمندان داشته اند رهنمودهایی را در این زمینه بیان فرموده اند.

مستشار دیوان عالی کشور در ارائه راه‌حل مناسب برای ساخت درونی نظام، گفت: به نظر بنده باید گروه‌هایی اسلام شناس ذهن خود را خالی کنند یعنی بدون توجه به این که نظام بر چه اساسی بنا شده است، بر اساس درک واقعی خود از مقررات اسلامی ساختارهای مناسب را طراحی کنند و با جدیت آن را دنبال کنند تا اجرایی شود.

مشاور سازمان بازرسی کشور در نقد عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: این شورا به منظور اسلامی کردن دانشگاه‌ها تشکیل شد اما اینها هم رفتند به سمت رنگ و لعاب دادن به وضعیت موجود به همین دلیل توفیقی نداشتند.

حجت الاسلام قربانی افزود: کسانی هم که خواستند به صورت انفرادی در گوشه و کنار کشور کارهای اصلاحی جزئی انجام دهند با واکنش‌های منفی مسؤولان مواجه شدند مانند حجت الاسلام والمسلمین شریعتی رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی که کنار گذاشته شد./928/ت302/ج

ارسال نظرات