۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۳۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مطرح کرد؛

احتجاج با منکرین امامت به‌وسیله سوره قدر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: امام صادق(ع) فرمودند آنها که امامت را قبول ندارند، با سوره قدر با آنها احتجاج کنید؛ قرآن می‌فرماید تمامی ملائکه شب قدر نزول می‌کنند، امام هر عصری فرودگاه ملائکه حق تعالی است.
 حجت‌الاسلام صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه جمعه هفدهم آبان ماه در مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیأت موج الحسین(ع) تهران واقع در میدان خراسان، اسم اعظم را اسمی که همه اسماء الهی در مخزن آن جمع هستند و تمرکز دارند، دانست و با اشاره به این‌که این اسم هفتاد و دو جزء دارد، گفت: حضرت آدم(ع) بیست و پنج جزء و حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) هرکدام بخشی از آن را دارا هستند اما پیامبراکرم(ص) و دوازده وصی ایشان، همه هفتاد و دو جزء اسم اعظم را دارند.

وی به آیه‌ای از سوره بقره مبنی بر دستور خداوند به فرشتگان برای سجده به حضرت آدم(ع) اشاره کرد و با بیان این‌که قطب تمامی موجودات در زمین خلیفه الله است، افزود: در تمام شب‌های قدری که هرسال داریم، مجموعه ملائکه الله که این عالم را اداره می‌کنند و همه اعمال را به نتیجه می‌رسانند، تحت فرمان خلیفه الله هستند.

احتجاج با منکرین امامت به‌وسیله سوره قدر

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که یکی از آیاتی که دلالت می‌کند بر این‌که امام زمان باید همیشه باشد و هست، سوره مبارکه قدر است، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند آنها که امامت را قبول ندارند، با سوره قدر با آنها احتجاج کنید؛ قرآن می‌فرماید تمامی ملائکه شب قدر نزول می‌کنند، تا پیامبر(ص) تشریف داشتند، بر قلب ایشان نازل می‌شدند و قلب ایشان فرودگاه ملائکه بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پس از پیامبراکرم(ص) نزول ملائکه تعطیل نشده است زیرا در خداوند در سوره قدر می‌فرماید «تنزل الملائکه و الروح» یعنی ملائکه و روح نازل می‌شوند نه این‌که نازل شدند، پس استمرار دارد و امام هر عصری فرودگاه ملائکه حق تعالی است.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران اظهار داشت: مرحوم فلسفی یک دهه درباره آیت الکرسی سخنرانی کرده‌اند و سپس پیاده شده و به‌صورت کتاب قطوری در شرح و تفسیر آیت الکرسی درآمده است و می‌تواند برای جوان‌ها مفید باشد.

وی با اشاره به این‌که هر کشوری پایتختی دارد که مرکز حکومت است و فرامین از آنجا صادر می‌شود، بیان داشت: خداوند در سوره حشر خود را «ملِک» معرفی کرده است؛ در آیت الکرسی گفته شده « وسع کرسیه السماوات و الارض»؛ پایتخت خداوندی که «ملِک» است، همه عالم است، هرجا بروید پایتخت او است و خداوند همه جا قدرت مطلقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: من روضه خوان آقای بهجت بودم، افسوس که رفتند، اکنون هم هروقت سر قبرش بروم، یک روضه کوچک برایش می‌گیرم، خدا من را روضه خوان ایشان محشور کند.

ماجرای ارادت شیخ عبدالعلی تهرانی به شیخ مرتضی زاهد

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به این‌که امام زمان(عج) در نامه‌ای به شیخ مفید مرقوم فرمودند که «اگر نبود اعمال ناشایست شیعیان ما، به شرف ملاقات ما نائل می‌شدید»، ابراز داشت: مرحوم آقا میرزا عبدالعلی تهرانی، پدر مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی با این‌که شاگرد آقا میرزا جواد ملکی تبریزی، عارف واصل و فقیه جامعه الشرایط، بوده، اما ارادتش به مرحوم آقا شیخ مرتضی زاهد بیشتر از آقا میرزا جواد بود، به وی گفته بودند شما شاگرد ایشان هستید و او مجتهد و فقیه است، فرموده بود شیخ مرتضی بیست و چهار ساعت در خدمت امام زمان(عج) است./956/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات