۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۹۰۹۹۴
شیخ عیسی قاسم مطرح کرد؛

پشت پرده تعرض نیروهای امنیتی به بانوان در بحرین

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، ضرب و شتم و توهین به یکی از بانوان بحرینی از سوی نیروهای امنیتی آل‎خلیفه را با هدف کشاندن مردم به خیابان‎ها و سرکوب آنان توصیف کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد از عملکرد دولت بحرین در قبال جنبش مردمی در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: حکومت ها در بسیاری از دولت هایی که شاهد نزاع میان ملت و نظام هستند به شدت تلاش می کنند تا معترضان را به میز مذاکره بیاورند، زیرا به ناکارآمدی گزینه های نظامی ایمان دارند.

 

وی افزود: این مسأله در بحرین کاملا معکوس بوده و نظام در حال ریختن بنزین روی آتش است.

 

آیت الله عیسی قاسم از ناموس و دین به عنوان مهمترین مسأله مسلمانان یاد کرد و اظهار داشت: هیچ چیز برای یک مسلمانان بالاتر از دین و ناموس نیست و نظام نیز کاملا می داند که مومنان حاضرند جان خود را تقدیم کنند اما هیچ خدشه ای به دین و ناموسشان وارد نشود.

 

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: ملت بحرین به دین و ناموس تعصب و غیرت ویژه ای دارد و جنایتکاران از این مسأله آگاهند که تعرض به دین و ناموس این ملت به شعله ور شدن آتش منجر خواهد شد.

 

وی تعرض نیروهای امنیتی به یکی از بانوان بحرینی را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: فردی که خود را نیروی امنیتی می داند به چه حقی به ضرب و شتم بانوی مومن محجبه باوقار می پردازد؟ آیا بانویی که می خواهد جگرگوشه خود را از زیر مشت و لگد نظامیان خارج سازد باید با ضرب و شتم مواجه شده و دست نامحرم به وی بخورد؟

 

شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: این افراد که یک بانو را در خانه اش مورد تهاجم قرار می دهند تنها در پی خشم مردم بوده و می خواهد معترضان خشمگین را به خیابان ها فرستاده و آنان را مسؤول ناامنی جلوه دهد.

 

خطیب جمعه شهر دراز با انتقاد از بی تفاوتی دولت به این مسأله، خاطر نشان ساخت: مگر اینگونه نیست عامل این فعل شنیع و دستور دهنده آن مسلمان هستند؟ آیا مقامات بالا نمی دانند که این تعرض چه تأثیری بر غیرت مسلمانان به دنبال دارد./980/ب901/د

ارسال نظرات