۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۹۳۶۵۶
بذرپاش:

هویت و موجودیت نظام اسلامی با نفی استکبار گره خورده است/ با توافق ژنو حقوق ملت استیفا نمی شود

خبرگزاری رساـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا و غرب از زمان مصدق، ملی شدن نفت ایران و تحریم خرید نفت از ایران آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است.
مهرداد بذرپاش نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در آیین گرامیداشت 9 دی، در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان، گفت: اعتراف آمریکا بعد از 60 سال به دخالت در کودتای 28 مرداد، حمله نظامی توسط صدام به ایران و جنگ تحمیلی 8 ساله با هزینه های انسانی و مالی، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، حادثه حمله به طبس، ترور شخصیت های نظام، ترور دانشمندان جوان هسته ای همه نشانه های بارزی از بی اعتمادی ایران نسبت به آمریکا و غرب است که هر یک از این حوادث برای سرنگونی یک کشور کافی است.

وی افزود: با وجود تمامی این شواهد، هنوز هم برخی افراد به روابط با آمریکا خوشبین هستند و نمی خواهند قبول کنند که دشمنی آمریکا با ایران نه تنها کم نشده بلکه روز به روز بیشتر نیز شده است.

بذرپاش یادآور شد: مردم ایران اسلامی بدون در نظر گرفتن خیانت های گذشته دشمن، درسال های اخیر به قدری از غربی ها و آمریکا خیانت دیده است که هیچ اعتمادی بر سر توافق نامه هسته ای به دشمن ندارد.

به گفته وی هرچند تکرار مکرر قرار داشتن گزینه نظامی ایران بر روی میز توسط آمریکا برای خیلی ها عادی شده است، اما عنوان کردن گزینه نظامی ایران بر روی میز برای تحقیرکردن یک ملت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ایران به کدام کشور دنیا تجاوز کرده و حق کدام کشور را زیر پا گذاشته است که بخواهند برایش گزینه نظامی تعیین کنند.

بذر پاش در ادامه یادآور شد: هر چند تحریم های اقتصادی از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما از فتنه سال 88  تا کنون به بهانه های مختلف، تحریم ها افزایش یافته است.

وی سرمنشاء افزایش تحریم های اقتصادی دشمن بر علیه جمهوری اسلامی را سردمداران فتنه سال 88 دانست و گفت: از فتنه سال 88  تاکنون سران فتنه و عوامل آنان تمامی اطلاعات سازمان ها و شرکت های تأثیرگذار در اقتصاد ایران را  در اختیار دشمن قرار دادند و خودشان را بی گناه جلوه دادند و مظلوم نمایی کردند.

بذرپاش یاد آور شد: اینها با دادن اطلاعات به دشمن برای شدت تحریم ها رسماً به نظام خیانت کردن تا نظام را در خارج از کشور منزوی کنند، لذا کار آنان محاربه محسوب می شود، حکم آنان اعدام است، اما نظام اسلامی آنها را می بخشد، اما اعمال آنها را فراموش نمی کند.

به گفته وی فشار تحریم ها بعد از فتنه سال 88 با هدف اعتراض مردم به وضعیت اقتصادی کشور بود تا بتوانند از این حربه برای شورش مردم بر علیه نظام استفاده کنند.

وی کشتن مردم در کف خیابان ها و کشتن نیروی خودی را یکی از برنامه های سران فتنه سال 88 با هدف رعب و وحشت در جامعه اعلام کرد و گفت: بعد از حصر سران فتنه، کشتن مردم نیز متوقف شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اینها با اقداماتی که از فتنه سال 88 به بعد انجام دادند، ایران را چندین سال به عقب برگردانند و برای همین است که نمی توان فتنه سال 88 را هیچگاه فراموش کرد.

بذرپاش تصریح کرد: این افراد که خودشان را افرادی محبوب در جامعه می دانستند، استاد به عقب برگرداندن نظامی هستند که برای حفظ آن خون هزاران شهید ریخته شده است.

وی همچنین کاغذ پاره خواندن تحریم ها را علت اصلی افزایش تحریم ها ندانست و گفت: ریشه اصلی و سرمنشاء افزایش تحریم ها از بعد از فتنه سال 88 آغاز شد.

نماینده مردم تهران، آمریکا و متحدان غربی او را دشمنان اصلی نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: راه اندازی 123 شبکه فارسی زبان طی 5 سال گذشته با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ایران اسلامی نمی تواند باشد.

وی افزود: شبکه های فارسی زبان، توسط مدیرانی بهایی با هدف اختلاف افکنی بین شیعه و اهل تسنن، اختلاف قومی گری در ایران، ترویج فساد و فحشاء، تغییر الگوی سبک زندگی راه اندازی شده است.

وی در مورد توافقنامه هسته ای ایران نیز گفت: ما در حالی ادعا می‌کنیم که در توافق نامه، حق غنی سازی گرفته ایم که در هیچ کجای توافق نامه، نامی از توافق غنی سازی وجود ندارد و طرف های مذاکره کننده نیز بلافاصله بعد از مذاکره اعلام کردند که حق غنی سازی را از ایران گرفته ایم.

به گفته وی در توافقنامه هسته ای داده ها و ستانده ها، یعنی آنچه از ما گرفته اند در مقابل آنچه به ما داده اند در مقیاس تحریم ها به اندازه سالاد یک غذای اصلی است.

وی افزود: در مرحله بعدی رسیدن در ازای برداشتن تحریم های اصلی، درخواست پلمپ سایت نطنز و آب سنگین اراک را خواهند داشت و در ادامه نیز برای برداشتن مابقی تحریم ها باید جوابگوی ارسال موشک های ایران برای حزب الله لبنان و به مخاطره انداختن کشورهای متحد آنان در منطقه باشیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مذاکرات هسته ای با گرگ های دنیا باید خزانه ای قوی داشته باشیم، اما اگر از داشتن چنین خزانه ای محروم باشیم، طرف مقابل هیچ امتیازی برای ما قائل نمی شود، لذا اگر مواد و تجهیزات خود را در مرحله اول بدهیم برای مرحله بعدی دستمان خالی خواهد بود و حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

وی با بیان  این که موجودیت ملت ایران با نفی استکبار بسته شده است، اظهار داشت: مشکل آنها با ما مشکل هسته ای نیست، مشکل آنها با ما مشکل موجودیت و استقلال مردم ایران اسلامی است.

بذرپاش همچنین با اشاره به این که ایران اسلامی یک کشور منزوی در جهان نیست، بلکه مذاکره یک کشور با چندین کشور مدعی دنیا بر سر مسأله هسته ای نشانه ابرقدرتی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در حالی که امروز ملت ایران به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح است، اما برخی ها نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند. /939/پ202/ج

ارسال نظرات