۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۹۵۳۶۴

جشنواره فرهنگی شیعیان عربستان به مناسبت میلاد پیامبر

خبرگزاری رسا ـ جشنواره فرهنگی شیعیان شرق عربستان به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) با عنوان «قاب قوسین» از روز پنج‌شنبه(26 دی) در شهر «صفوی» این منطقه برگزار شده است.
عربستان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره فرهنگی شیعیان عربستان با همکاری انجمن «واعتصموا» در مسجد «صدیقه فاطمه زهرا(س)» شهر صفوی برگزار شده است و تا فردا شب(29 دی) ادامه دارد.

 

جشنواره  با عنوان «قاب قوسین» روز پنج‌شنبه با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید افتتاح و در ادامه، سمیناری فکری با موضوع «صلح اجتماعی و امنیت بشر» برگزار شد.

 

جشنواره قاب قوسین برای سومین سال متوالی است که در شهر صفوی برگزار می‌شود و تقویت چهره فرهنگی تقریب‌گرا برای جامعه، گسترش و نهادینه‌کردن فرهنگ همکاری و کار گروهی و تلاش برای بهره‌مندی از امکانات مختلف برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های تقریب‌گرای شاخص از اهداف این جشنواره عنوان شده است.

 

تأکید بر ضرورت تأسی از پیامبر(ص) برای تحقق وحدت

 

گزارش دیگری نیز حاکی است: شیخ عبدالکریم الحبیل، امام جمعه مسجد «العباس» منطقه «ربیعیه» در «جزیره تاروت» واقع در شرق عربستان نیز دیروز(27 دی) در خطبه‌های نماز جمعه از همه مسلمانان مذاهب مختلف خواست با پیروی از سیره پیامبر(ص)، وحدت اسلامی را محقق کنند.

 

شیخ عبدالکریم الحبیل نسبت به توطئه‌های دشمنان و تلاش‌های آنان برای ایجاد تفرقه و تجزیه امت اسلام هشدار داد و گفت: وحدت اسلامی از مهم‌ترین مسائل امت اسلام و اهدافی است که باید برای دستیابی به آن تلاش کرد.

 

وی همچنین تصریح کرد: دین، قرآن، قبله و عقاید اسلامی بر حق، از عوامل تحقق وحدت در صفوف مسلمانان است و پیامبر(ص) از مهم‌ترین شخصیت‌هایی بود که وحدت را ترسیم کرد.

 

شیخ الحبیل در پایان از فرزندان امت خواست که با اهتمام به تلاش‌های مُصرانه امام خمینی(ره) در مسیر وحدت امت و نام‌گذاری هفته وحدت اسلامی از سوی ایشان، با یکدیگر متحد و یکپارچه شوند./980/ب102/د

ارسال نظرات