۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۹۷۳۵۴
26 بهمن ماه؛

انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیست و ششم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: زمان تعیین شده برای این دوره از انتخابات مجمع از ساعت 8 تا 18 است و در صورت استقبال تمدید می‌شود.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم در دومين همايش ياوران خورشيد در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان این‌که ستاد این دوره از انتخابات مجمع مهرماه سال جاری تشکیل شد، گفت: دفتر هفتمین دوره از انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرار دارد.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برای انجام تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از انتخابات دو ماه قبل از پایان کار ششمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تشکیل و آغاز به کار کرد.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که ستاد کار خود را بر اساس زمان‌بندی تعیین شده آغاز کرد، اظهار داشت: این ستاد در مرحله نخست آمار طلاب دارای شرایط رأی را اعلام و پس از دریافت اطلاعات افراد اقدام به تشکیل صد و چهل و پنج حوزه انتخابیه کرد.

وی افزود: بر اساس ضوابط و آیین نامه انتخابات ثبت‌نام طلاب واجد شرایط اعلام شد که حدود چهار صد و ده نفر از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم برای تصدی نمایندگی طلاب ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام فرخ فال با تأکید بر موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت‌نام متقاضیان و واجدان شرایط، خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام جهت بررسی شرایط افراد اسامی در اختیار هیأت نظارت انتخابات قرار گرفت تا وضعیت افرادی که ثبت‌نام کردند مشخص شود.

وی یادآور شد: بیست و یکم بهمن ماه سال جاری نیز فهرست اسامی فضلای که به عنوان کاندیدا برای نمایندگان طلاب و فضلا ثبت‌نام کرده و شرایط لازم را کسب کردند، اطلاع رسانی و اعلام می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که اعضای هیأت نظارت از افراد جامعه مدرسین هستند، بیان داشت: با همت وافر و جلسات فراوان اعضای هیأت نظارت کار ثبت‌نام به خوبی انجام گرفت که حدود سیصد و هفتاد نفر از کسانی که ثبت‌نام کردند در عرصه انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلا وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: طبیعی است که از چهار صد و ده نفری که ثبت‌نام کردند برخی دارای شرایط لازم نباشند، از این‌رو ما تعداد نفراتی که برای تشکیل هفتمین مجمع نیاز داریم سیصد و هفتاد نفر است که به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند.

حجت‌الاسلام فرخ فال با بیان این‌که دویست و هفتاد نفر نماینده در صد و چهل حوزه انتخابیه حضور خواهند داشت، گفت: این تعداد از نمایندگان بر اساس اصول آیین نامه مشخص شده است.

وی ادامه داد: حوزه‌های انتخابیه‌ای که دارای صد تا دویست طلبه هستند یک نماینده، دویست و یک تا چهار صد طلبه دو نماینده، چهار صد و یک تا هشتصد طلبه سه نماینده و بالاتر از هشتصد طلبه دارای چهار نماینده هستند که استان‌های قم، تهران، اصفهان تبریز و شیراز آماری بیش از هشتصد طلبه دارند.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بر اساس آمار اگر سقف آماری مجمع کامل شود دویست و هفتاد و هفت نماینده در هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلا خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: کسانی می‌تواند رأی بدهند که طلبه، محصل و مقیم حوزه علمیه قم باشند، همچنین کسانی که رأی می‌دهند باید یک سال و نیم سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم داشته و یا تحصیلات آن‌ها در حد شرح لمعه باشد.

وی تأکید کرد: روز شنبه، بیست و ششم بهمن ماه سال جاری، مصادف با پانزده ربیع انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات فیضیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فرخ فال زمان تعیین شده برای انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را از ساعت 8 تا 18 دانست و بیان داشت: در صورتی که استقبال زیاد باشد این مدت تعیین شده تمدید می‌شود.

وی افزود: انتخابات به گونه‌ای تدبیر شده تا طلاب و فضلا به صورت کتبی رأی خود را در صندوق‌های رأی بیندازند؛ همچنین اگر رییس جامعه مدرسین تشخیص دهد که میان دوره‌ای برگزار شود برگزار می‌شود و اگر مصلحت نباشد این کار انجام نمی‌‌گیرد.

مدیر حوزه‌ علمیه قم با اشاره به این‌که عوامل اجرایی و نظارتی صندوق‌های رأی در کنار صندوق‌ها حضور داشته و با قوت و نظارت کامل کار خود را انجام می‌دهند، بیان داشت: با حضور ناظران شمارش آرا پس از اتمام انتخابات آغاز شده و گزارش می‌شود، البته تصور این است که همه فرآیندها به لطف خداوند متعال تا نیمه اسفند ماه سال جاری به خوبی انجام شده و در پایان سال جاری نیز شکل مجمع و نمایندگانی که رأی آوردند اعلام شوند، تا با شروع سال 93 کار نمایندگان مجمع نیز آغاز شود./993/پ202/ن

 

ارسال نظرات