۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۹۷۵۸۷

احتمال تمدید آتش بس در حمص

خبرگزاری رسا ـ از نخستین دور گفتگوهای دولت و مخالفان، بمباران و حملات نیروهای دولتی به مخالفان و درگیری مخالفان با یکدیگر شدت گرفته است.
شهر حمص

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: آغاز دور دوم از مذاکرات با پایان آتش‌بس سه روزه شهر حمص و تخلیه 600زن و بچه و سالمند در روز یکشنبه (بیستم بهمن) همزمان شده است.


با این حال نیروهای دولتی که از دو سال پیش حمص را محاصره کرده‌اند مردان جوان مشکوکی را که قصد ترک شهر را داشتند، بازداشت و از آنها بازجویی کرده‌اند.


تخلیه حمص در حالی انجام شد که آتش باری و تیراندازی ادامه داشت و دو طرف همدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.


گروههای امداد رسان می‌گویند: پس از ورود امدادگران به محل برای رساندن دارو و غذا به مردم قحطی زده، تبادل آتش کار امداد را دشوار کرد و تعدادی از امدادگران ساعت‌ها نتوانستند از منطقه خارج شوند.


به گفته امدادگران این تبادل آتش باعث کشته و زخمی شدن شماری از ساکنان شهر شده است.


قابل ذکر است آتش‌بس حمص محصول توافق استاندار با هماهنگ کننده محلی سازمان ملل بوده است.


طلال البرازی استاندار حمص می‌گوید: آتش بس این شهر ممکن است سه روز دیگر تمدید شود تا تمام کسانی که می‌خواهند، فرصت خروج از شهر را پیدا کنند.


این شهر یکی از مهمترین مناطق درگیری دولت و شورشیان است و ارتش سوریه از ابتدای سال 2012 با حملات شدید سعی در بازپس گیری آن داشته است.


آمار گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که از مخالفان دولت قانونی بشاراسد است، نشان می‌دهد که از نخستین دور گفتگوهای دولت و مخالفان، بمباران و حملات نیروهای دولتی به مخالفان و درگیری مخالفان با همدیگر شدت گرفته است./1421/1409/ح

ارسال نظرات