۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۹۸۸۱۰
مدیر شهر کتاب قم خبر داد؛

ارائه 56 هزار محصول فرهنگی در شهر کتاب قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر شهر کتاب قم با بیان این‌که 56 هزار عنوان محصول و کالای فرهنگی در شهر کتاب قم عرضه می‌شود، گفت: از این تعداد محصول فرهنگی 22 هزار کتاب در موضوعات مختلف فقهی، حدیثی، ادبی، دینی، معرفتی، عرفانی، سیاسی، هنر،‌ معماری و دیگر مسائل عرضه شده است.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد گرکانی، مدیر شهر کتاب قم، شامگاه پنج شنبه، هشت اسفند ماه در مراسم افتتاحیه شهر کتاب استان که با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید، طلاب، روحانیان، مسؤولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم در مجتمع تفریحی سیرنگ برگزار شد به تشریح برنامه‌های این مرکز پرداخت.

گرکانی در سخنانی به بیان این‌که منظومه شهر کتاب قم در راستای نشر و گسترش اهداف فرهنگی نظام برپا شد، گفت: همراهی، هم‌سویی و تعامل افراد به ویژه ناشران با یک‌دیگر در شهر مقدس قم که شهر فقاهت است از جمله اهداف تشکیل شهر کتاب است.

وی ادامه داد: در این شهر کتاب که به منظومه شهر کتاب قم معروف است، افزون‌بر کتاب‌، انواع محصولات فرهنگی عرضه و به فروش می‌رسد.

مدیر شهر کتاب قم با بیان این‌که 56 هزار عنوان محصول و کالای فرهنگی در شهر کتاب قم عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: از این تعداد محصول فرهنگی 22 هزار کتاب در موضوعات مختلف فقهی، حدیثی، ادبی، دینی، معرفتی، عرفانی، سیاسی، هنر،‌ معماری و دیگر مسائل عرضه می‌شود.

وی افزود: همچنین در منظومه شهر کتاب قم 34 هزار قلم محصول فرهنگی با توجه به نیازهای افراد در گروه‌های سنی مختلف عرضه می‌شود.

گرکانی با تأکید بر این‌که اصلی‌ترین هدف تأسیس شهر کتاب ایجاد بستر مناسب برای بهر‌ه‌مندی افراد از محصولات فرهنگی به ویژه کتاب است، بیان داشت: ما در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی این نمایشگاه امکان دسترسی اهالی فرهنگ به منابع مورد نیاز و به روز آسان شود.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف ایجاد منظومه شهر کتاب ارتباط و تعامل بیشتر میان ناشران، دانش‌پژوهان، اندیشمندان و اهالی فرهنگ و قلم با یک‌دیگر است.

مدیر شهر کتاب قم با بیان این‌که در شهر کتاب افزون‌بر ارائه محصولات مختلف فرهنگی، امکان برگزاری آیین رونمایی از کتاب‌های جدید نیز وجود دارد، گفت: این نمایشگاه در تلاش است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و افزایش تفکر اسلام ناب محمدی که همان اسلام اهل‌بیت(علیه السلام) است قدم بردارد.

وی یادآور شد: البته استفاده بیش از پیش از برکات علمی مراجع تقلید، پژوهشگران، محققان به ویژه نسبت به محصولات علوم انسانی از دیگر اهداف برپایی شهر کتاب قم است.

گرکانی در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی در بخش نشر، اظهار داشت: شهر کتاب قم در تلاش است تا در راستای بهبود وضیعت اقتصادی کتاب و مجموع‌های مختلف نشر در استان قدم بردارد.

شایان ذکر است، شهر کتاب قم در میدان سعیدی، مجتمع تفریحی سیرنگ، طبقه سوم دایر است./993/پ202/ع 

ارسال نظرات