۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۰۵۱۴۳

نخست وزیر اوکراین پوتین را به باد تمسخر گرفت

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر اوکراین : نیاز نیست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کشوری بزرگ از چیزی که وجود ندارد سخن بگوید. فکر می کنم قبل از درخواست به تعویق انداختن همه پرسی بهتر است رئیس جمهوری روسیه مطلع باشد که رفراندمی برای یازده مه در پیش نداریم. اگر تروریست ها و جدایی طلبانی که مورد حمایت روسیه اند از مسکو دستور گرفته اند رفراندمی را که پیش بینی نشده عقب بیاندازند، به خودشان مربوط است.
نخست وزير اوکراين

به گزاری سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ جدایی طلبان دونتسک امروز پنجشنبه باید در خصوص پیشنهاد ولادیمیر پوتین مبنی بر به تعویق انداختن همه پرسی به گفته او «برنامه ریزی شده برای 11 مه» تصمیم گیری کنند.

در همین حال، سخنان رئیس جمهوری روسیه در زمینه همه پرسی استقلال دونتسک با واکنش کی یف روبرو شده است.


آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین پیشنهاد پوتین را به باد تمسخر گرفت و گفت: «نیاز نیست ولادیمیر  پوتین، رئیس جمهوری کشوری بزرگ از چیزی که وجود ندارد سخن بگوید. فکر می کنم قبل از درخواست به تعویق انداختن همه پرسی بهتر است رئیس جمهوری روسیه مطلع باشد که رفراندمی برای یازده مه در پیش نداریم. اگر تروریست ها و جدایی طلبانی که مورد حمایت روسیه اند از مسکو دستور گرفته اند رفراندمی را که پیش بینی نشده عقب بیاندازند، به خودشان مربوط است.»

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین گفته است کشورش برای حل و فصل بحران اوکراین، هر کاری بتواند انجام خواهد داد. او شرط لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین را توقف تمام خشونت ها دانست و افزود: «مایلم تاکید کنم که انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی شده در کی یف، حرکتی است در مسیر درست اما اگر شهروندان اوکراین متوجه نباشند که بعد از این انتخابات چه بر سر حقوقشان می آید حاکمان چیزی را برای آن ها تضمین نخواهند کرد.»


به رغم درخواست پوتین از جدایی طلبان در به تعویق انداختن همه پرسی، دونتسک خود را برای برگزاری همه پرسی استقلال از اوکراین آماده می کند.

درحالیکه مناطق مرکزی و غربی اوکراین آینده خود را در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در 25 مه می بینند، جدایی طلبان دونتسک در شرق کشور به همه پرسی استقلال نظر دوخته اند. /1409/ح

ارسال نظرات