۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۵۰۳
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه:

امام خمینی ذلت مردم در دوران پهلوی را به عزت تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که ما قبل از انقلاب در بدترین شرایط زندگی می کردیم گفت: قبل انقلاب برای ما ذلیلانه ترین دوران بود چرا که با تصویب طرح هایی مانند کاپیتولاسیون عزت مردم زیر سؤال می رفت ولی امام خمینی (ره) آن را تبدیل به عزت کرد.
حجت الاسلام ذالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در ویژه مراسم سالروز ارتحال بنیان گذار کبیر جمهور اسلامی که در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان و با حضور حداکثری مردم برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: قبل از انقلاب ما در بدترین و ذلیلانه ترین شرایط به سر می بردیم.

 

وی در ادامه افزود: در ذلالت دوران منحوس پهلوی همین بس است که با تصویب طرح کاپیتولاسیون برای بیگانگان و آمریکایی ها در ایران مصونیت قضایی گرفتند ولی امام خمینی (ره) با قدرت تمام در مقابل این طرح و قانون ننگین ایستادگی کرد و از همان جا هم بود که جرقه انقلاب زده شد.

 

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه با اشاره به مثالی به تشریح بیشتر آن دوران پرداخت و اظهار داشت: برای نمونه در یکی از آن روزها یک افسر مست آمریکایی 8 دختر ایرانی را جلوی دبیرستانی زیر گرفت و همه آنها کشته شدند ولی مسؤولان به جای محاکمه او، پلیسی را که او را دستگیر کرده بود از کار بر کنار کردند و گفتند وقتی فهمیدی او آمریکایی است باید آزادش می کردی.

 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه به بیان مبارزه رژیم منحوس پهلوی با مظاهر دینی پرداخت و تصریح کرد: یکی دیگر از فضاحت های دوران پهلوی مبارزه با نمادها و مظاهر دینی و مذهبی بود که در خیابان از سر بانوان مسلمان ایرانی حجاب را بر می داشتند و به گفته یکی از افسران رژیم پهلوی اگر کسی حاضر به برداشتن حجاب نمی شد، حجابش را بر سرش آتش می زدند.

 

وی در ادامه قیام و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را سبب تغییر دیدگاه جهانیان نسبت به اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: وقتی آفتاب انقلاب طلوع کرد تمامی این ظلمت ها و تاریکی ها کنار رفت و مردم هم پشت سر امام خود قیام کردند، هر چند بابت آن هزینه هایی هم مانند شهادت فرزندان و عزیزان خود پرداخت کردند اما در قبال آن نور اسلام دوباره به این سرزمین تابید و دیدگاه و تفکر جهانیان نسبت به اسلام تغییر کرد.

 

این مقام مسؤول در ادامه به فعالیت های مخالفین برای تخریب چهره امام (ره) اشاره کرد و گفت: بحث ولایت فقیه یکی از مباحثی است که بعد از زعامت و رهبری امام خمینی (ره) بیشتر مطرح شد و به همین جهت برخی از مخالفین و دشمنان که امروز نیز حضور دارند شروع به مخالفت با دلایل ولایت فقیه کردند و گفتند که ولایت فقیه یک امر ابداعی از سوی امام است در حالی که اگر به اقوال علمای بزرگ گذشته رجوع کنیم تمامی آنها بدون هیچ مخالفتی ولایت فقیه را قبول داشتند.

 

حجت الاسلام ذوالنور در پایان با اشاره به این که امام نظریه ولایت فقیه را کاربردی کرد اظهار داشت: امام مباحث تئوریک و نظری ولایت فقیه را کاربردی کرد و آن را برای جهانیان تشریح و احیاء نمود؛ چرا که قبل از ایشان این بحث کاربردی نشده بود و مانند برخی از احکام دینی که گاهی به سبب عدم استفاده پنهان می شوند، پنهان شده بود ولی ایشان آن را احیاء کرد و تحت عنوان مباحث مختلفی برای عموم مردم بازگو نمود. /949/پ202/ب

ارسال نظرات