۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۰۸۹۷۲
نماینده ولی فقیه در دانشگاه امیرالمؤمنین اصفهان:

عمل به اخلاق اسلامی سبب کاهش تنش های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طالب پور با بیان این که بهترین الگو برای تمام اقشار جامعه و در تمام زمینه ها شخصیت الهی پیامبر اکرم است، گفت: رسول خدا با تخلق به اخلاق آسمانی خود، راه سعادت را برای همه نمایان ساخت.
حجت الاسلام محسن طالب پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب پور، نماینده ولی فقیه در دانشگاه امیرالمؤمنین اصفهان، امروز در آستانه سیده خاتون شهرستان شهرضا، رعایت موازین اخلاق اسلامی را سبب کاهش تنش های اجتماعی دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان بالاترین شخصیت اسلامی و بزرگترین پیامبر الهی دارای سجایای اخلاقی فراوانی بودند که از آن جمله تواضع و فروتنی ایشان در برخورد با عموم مردم بود.

وی در ادامه افزود: دنیا گرایی و بی توجهی و سهل انگاری در عمل به فرایض دینی سبب شده تا برخی افراد علاوه بر آنکه خود را به سختی انداخته اند سبب بروز بسیاری از مشکلات و معضلات برای اعضای خانواده خود شوند در حالی که هیچ یک از این اقدامات مورد رضای پروردگار نبوده و نیست.

نماینده ولی فقیه در مجموعه دانشگاهی امیرالمؤمنین دوری از دستورات دینی و اخلاقی را زمینه ساز بروز اختلافات خانوادگی و فردی در اجتماع عنوان و اظهار کرد: امروزه جوامع در بسیاری از نقاط دنیا درگیر نابسامانی های اخلاقی و خانوادگی هستند در حالی که عمل به دستورات اخلاقی اسلام سبب کاهش تنش های اجتماعی است.

وی بر لزوم حاکمیت منطق و استدلال اسلامی تأکید و بیان کرد: اگر گفت و گو بر پایه منطق و استدلال در جامعه رواج یابد با حذف راه های باطل و سخنان بیهوده مسیر رشد و شکوفایی جامعه هموار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مجموعه دانشگاهی امیرالمؤمنین عمل بر اساس سیره نبوی را بهترین معیار زندگی مهدوی برشمرد و اظهار داشت: جامعه ای که بر اساس آرمانهای زندگی مهدوی پایه ریزی شده از خشونت و تلاش برای امور زود گذر دنیوی به دور بوده و در مقابل با ایجاد نگرش مثبت به زندگی از موقعیتهای ایجاد شده به عنوان فرصتی برای خدمتگزاری به مردم استفاده می کند.

حجت الاسلام طالب پور همچنین رواج سبک زندگی اسلامی را مهم ترین عنصر در تربیت نسلهای آینده عنوان کرد و افزود: اگر زندگی امروز جامعه ما بر مبنای دستورات دینی و بر اساس سبک زندگی اسلامی برنامه ریزی و استوار شود در آینده نزدیک شاهد تربیت فرزندانی خواهیم بود که از بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی به دور هستند./939/پ202/ب

ارسال نظرات