۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۱۰۴۹۲

همایش «مشروطیت تا قیام 29 بهمن» در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی همایش مشروطیت تا قیام 29بهمن، گفت: همایش بین المللی مشروطیت تا قیام 29بهمن چهاردهم مرداد ماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
خانه مشروطه در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عزیز جوانپور، دبیر علمی همایش بین المللی مشروطیت تا قیام 29بهمن امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری همایش بین المللی مشروطیت تا قیام 29 بهمن در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش در 13 محور چهاردهم مرداد ماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.


وی ادامه داد: نقش مردم تبریز در استعمارستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی تطبیقی مبانی نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، شخصیت شناسی و رفتارشناسی رهبران نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و بازیابی هویت اسلامی -ایرانی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی از جمله محورهای این همایش است.


جوانپور خاطرنشان کرد: نقش آموزه های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و نقش رهبری علما و فقهای دینی، تعامل و تقابل علما و روشنفکران در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی از دیگر محورهای 13 گانه همایش بین المللی مشروطیت تا قیام 29 بهمن در تبریز است.


دبیر همایش مشروطیت تا قیام 29 بهمن  با بیان این‌که مهلت ارسال مقالات به همایش تا 18 تیر امسال است، تصریح کرد: تاکنون 60 مقاله به دبیرخانه همایش در دانشگاه تبریز، ساختمان جهاددانشگاهی، بسیج استادان رسیده که پیش بینی می شود تعداد مقالات بیش از 100 اثر باشد.


وی با اشاره به این‌که از محققان و میهمانان کشورهای مرتبط با نهضت مشروطیت در برای شرکت در همایش دعوت شده است، افزود: نگرشی به جایگاه و نقش تبریز در تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی نشان می دهد که این شهر و مفاخر آن حق بزرگی در استقلال، آزادی و مدنیت کشور دارند.


همچنین حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در سخنانی با بیان این‌که هفته نکوداشت تبریز در اواخر شهریور برگزار و دبیرخانه دایمی آن در شهرداری راه اندازی می شود، اظهار داشت: برنامه های مختلفی در طول این هفته برگزار می شود که مهمترین آن تأسیس و آغاز فعالیت بنیاد تبریزشناسی است.


گفتنی است، عموم علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه شرکت و محورهای همایش مشروطیت به سایت های
www.mashroote29.com و www.mashroote29.ir مراجعه کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات